Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

MFiPR: wyższa opłata środowiskowa dla dużych flot samochodów spalinowych

MFiPR: wyższa opłata środowiskowa dla dużych flot samochodów spalinowych
E. M./pap
11.07.2024, o godz. 9:45
czas czytania: około 2 minut
0

Od 2026 r. opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych będzie dotyczyć tylko korporacji posiadających liczne floty aut służbowych – poinformował wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko. Zmiany mają na celu zastąpienie podatku od posiadania pojazdów systemem dopłat do tanich samochodów elektrycznych oraz wsparcie połączeń autobusowych do odległych gmin.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Więcej za użytkowanie spalinówek w ramach opłaty środowiskowej zapłacą tylko te korporacje, które mają wiele aut służbowych i rzeczywiście zatruwają powietrze – napisał na platformie X wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko. Zmiany w opłacie mają wejść w życie od 2026 r.

Dopłaty do elektryków

– W rewizji KPO usunęliśmy podatek od posiadania aut. Zastępujemy go systemem dopłat do tanich elektryków. A opłata środowiskowa istnieje w Polsce od 2018 r. (…) gwarantujemy, że nowych opłat dla zwykłych Polaków nie będzie – napisał Szyszko.

– Więcej za użytkowanie spalinówek zapłacą za to tylko te korporacje, które mają wiele aut służbowych i rzeczywiście zatruwają powietrze. Z tych opłat dofinansujemy połączenia autobusowe do gmin, do których nic dziś nie dojeżdża – dodał.

Wcześniej MKiŚ informował, że nowy program wsparcia zakupu i wynajmu elektryków oraz modyfikacja istniejącej już opłaty za korzystanie ze środowiska, która jest płacona przez firmy posiadające floty pojazdów, były elementami zamiany kamienia milowego w KPO. Pierwsza o opłacie napisała Gazeta Wyborcza.

Opłata za emisje 

– W pierwotnym brzmieniu KPO zakładał wprowadzenie powszechnego podatku od własności pojazdów emitujących spaliny. Po rewizji tą coroczną opłatą zostaną objęte jedynie przedsiębiorstwa i to tylko te posiadające więcej niż jeden samochód. Opłatą nie zostaną objęte samochody zeroemisyjne – napisał resort.

Poinformował, że sposób naliczania tej opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

MKiŚ dodał, że opłata ta jest związana z rzeczywistymi emisjami wprowadzonymi do środowiska z różnych źródeł, nie tylko z tytułu użytkowania pojazdów. Obecnie płacą ją przedsiębiorcy, których emisje są wycenione na więcej niż 800 zł. Od 2026 r. ma zmienić się sposób naliczania tej opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024