Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe podsumowały dwa miesiące eksploatacji autobusów elektrycznych, które od początku lipca jeżdżą na trasie linii 222. Koszty eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych.

Dziesięć autobusów Solaris Urbino 12 electric pokonuje w każdy dzień powszedni 1200 km, a w święta o 150 km mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.

Autobusy kosztowały prawie 22 mln zł, ale ich zakup kompensują niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa ok. 1,35 kWh energii. Przejazd 100 km kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12, który zużywa ok. 40 litrów ON na 100 km.

CCJ 300 x 250

Zakup dziesięciu elektrobusów przez Miejskie Zakłady Autobusowe jest długofalowym testem przed planowanymi w przyszłości kolejnymi inwestycjami w tabor elektryczny. Do 2020 roku miejski przewoźnik zamierza kupić aż 130 tego typu pojazdów. Wyzwaniem, które stoi przed producentami elektrobusów jest podniesienie ich zasięgu do 200-250 km, tak aby mogły one jeździć cały dzień bez konieczności doładowania.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj