Zamiast metalowych barier odgradzających pasy ruchu na drogach ekspresowych Dolnego Śląska montowane będą stalowe liny. W założeniu mają one poprawić bezpieczeństwo i ułatwić pracę służbom ratunkowym.

Po serii testów pierwsze naciągi zostały zamontowane na przejazdach awaryjnych na jednych z najważniejszych powstających obecnie dróg na Dolnym Śląsku: trasach S5 i S3. Na długości niemal 100 km pojawią się 44 tego rodzaju przejazdy awaryjne.

Naprężone liny zapewniają lepszą amortyzację dla aut, które zjadą z trasy. Naciągi posiadają jeszcze jedną przewagę: da się je zdemontować w kilkadziesiąt sekund. To ma znaczenie gdy pojazdy służb ratowniczych i ciężki sprzęt muszą przejechać na przeciwległy pas.

– Uznaliśmy, że na wszystkich przejazdach awaryjnych, czyli takich, które umożliwiają zmianę kierunku ruchu, czy dotarcie służb ratunkowych – żeby był jeden typ barier. Oprócz oznakowania będą liny w kolorze pomarańczowym – informuje Lidia Markowska, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu.

Źródło: radiowroclaw.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

1 Komentarz

Skomentuj