MPK Wrocław zakupiło 8 tramwajów PESA 2010NW. Pierwszy z nich przyjechał już do Wrocławia i jeszcze przed odbiorami i gruntownymi testami w ruchu ulicznym został w piątek zaprezentowany dziennikarzom.
Pojazdy są w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane. Mają szereg udogodnień i rozwiązań technicznych, które zostały w nich wykorzystane na indywidualne zamówienie wrocławskiego MPK. Chodzi m.in. o inny przód pojazdu, skonstruowany tak, aby w razie wypadku z udziałem pieszego jego skutki były dla człowieka jak najłagodniejsze i nie został wciągnięty pod pojazd. Wieczorem pasażerom w bezpiecznym wysiadaniu pomogą podświetlane progi przy drzwiach. W środku pojazdu są też ładowarki USB oraz system zapachowy, który może przydać się szczególnie latem. Tramwaj pomieści około 220 osób i mierzy ponad 30 metrów.
Za szeroki na wrocławskie drogi?
Nowy wrocławski tramwaj poddawany jest teraz serii testów w ruchu ulicznym. Pierwszy, wstępny przejazd pokazał, że istnieją w infrastrukturze torowej i przystankowej miejsca, gdzie tramwaj ma trudności z przejechaniem, jednak, jak twierdzi MPK, nie jest to duży problem. Tramwaj został wykonany zgodnie z zamówieniem, którego parametry były dokładnie sprawdzane. Zdementowano także plotki jakoby pojazd był za szeroki na wrocławskie ulice.
– Tego typu sytuacje mają miejsce w różnych miastach i nie jest to żaden problem. Naturalna sprawa przy budowaniu nowego modelu tramwaju. Wcześniej nie ma możliwości zweryfikowania obliczeń na papierze i czasami trzeba dopracować coś w infrastukturze i to jest normalny cykl życia tak dużego projektu – tłumaczy Tomasz Zaboklicki, prezes firmy PESA.
Zanim tramwaje wyjadą na trasy, odbędzie się jeszcze szkolenie motorniczych. Pesy będą stacjonowały na co dzień w zajezdni Gaj przy ul. Kamiennej. Na ulicach mają pojawić się w wakacje.
Artur
Komentarz #170 dodany 2015-06-19 23:24:17
Piękny, nowoczesny tramwaj. Gratuluje Wrocławiowi nabytku.