Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Nowy most ma przeciwdziałać powodziom

Nowy most ma przeciwdziałać powodziom
szp
23.12.2020, o godz. 9:14
czas czytania: około 2 minut
0

Zwiększenie prześwitu pomiędzy lustrem wody a mostem i zapewnienie wyższego bezpieczeństwa przeciwpowodziowego – to najważniejsze, z punktu widzenia bezpieczeństwa przeciwpowodziowego, zadanie, które ma zostać zrealizowane w ramach przebudowy mostu nad Regalicą w Szczecinie. Wody Polskie i PKP podpisały porozumienie w tej sprawie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Inwestycja ma pozwolić na sprawniejsze prowadzenie akcji lodołamania na Odrze i poprawić możliwości żeglowne na tym odcinku. Konstrukcja mostu zostanie wyniesiona na około 6,20 m nad lustro wody. – To wielkie, ambitne zadanie. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli je realizować  – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Zadanie obejmuje budowę trójprzęsłowego obiektu kratownicowego pod nowym układem kolejowym (odsuniętym w planie od istniejącego) oraz częściową rozbiórkę istniejącego obiektu. Przeznaczenie nowego obiektu nie zmieni się – most stanowić będzie przeprawę linii kolejowej przez rzekę Regalicę. Tą rzeką, w kierunku Jeziora Dąbie, spływa cała kra, która jest łamana na Odrze i na Odrze granicznej.

Współpraca PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z  Wodami Polskimi ma przynieść również korzyści dla transportu kolejowego i żeglugi. – Zwiększą się możliwości podróży oraz rozwoju kolei jako ekologicznego środka transportu towarów z południa kraju do portów – dodał Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

– Ta inwestycja pozwoli odblokować zator, a tym samym usprawnić komunikację kolejową oraz da możliwość rozwoju niezwykle ważnego, choć niedocenianego przez lata, środka komunikacji, jakim jest transport rzeczny – powiedział wojewoda Zbigniew Bogucki.

Prace inwestycyjne obejmą: budowę filarów oraz przyczółków pod obiekt dwutorowy, budowę przęseł mostu dla jednego toru nad rzeką Regalicą, budowę i wyposażenie obiektu nastawni oraz roboty w zakresie przebudowy torów w pobliżu stacji Szczecin-Podjuchy

Projekt jest dofinansowany jest z środków Banku Światowego oraz z środków Funduszu Unijnego (umowa o dotacje w ramach instrumentu „Łącząc Europę (CEF)”). Zakończenie inwestycji planowane jest na czwarty kwartał 2023 r.

Źródło: Wody Polskie

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024