Nawierzchnia z betonowych płyt wsparta na palisadzie z betonowych bloczków – to powieszana ścieżka rowerowa, która powstała w Białymstoku. Konstrukcja ochrania systemy korzeniowe kasztanowców rosnących wzdłuż ulicy. To pierwsza taka ścieżka w naszym kraju.

Można już jeździć podwieszaną ścieżką rowerową, zlokalizowaną przy ulicy Kalinowskiego w Białymstoku. To innowacyjne rozwiązanie w skali kraju jest jednym z elementów większego projektu, który objął budowę ścieżki rowerowej w centrum miasta wzdłuż ulic: Kaczorowskiego, Rynek Sienny, Marjańskiego i Kalinowskiego (od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego i Waszyngtona do ul. Grochowej). Podwieszana ścieżka rowerowa wraz z chodnikiem ochrania systemy korzeniowe kasztanowców rosnących wzdłuż ulicy Kalinowskiego.

Konstrukcja ma długość 30 m i 4 m szerokości. Nawierzchnia z betonowych płyt wspiera się na palisadzie z betonowych bloczków, co odciąża korzenie drzew. Przejażdżka tą bezpieczną dla drzew ścieżką, w cieniu pięknych kasztanowców, to czysta przyjemność.

Oto jak powstawała konstrukcja

Koszt całej inwestycji to 640 tys. zł

W ramach inwestycji wykonawca wybudował 0,7 km ścieżki rowerowej i pieszo-rowerowej, (w tym 30 m ścieżki o konstrukcji podwieszanej), chodniki i sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic: Kaczorowskiego, Wyszyńskiego i Waszyngtona oraz posadził zieleń. Koszt inwestycji to ponad 640 tys. zł.

W trakcie realizacji są w Białymstoku także ścieżki i ciągi pieszo-rowerowe w innych lokalizacjach, m.in. na Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego, ulicy Depowej i Słonecznej. A w najbliższym czasie Miasto rozpocznie rozbudowę infrastruktury rowerowej na ulicach Łomżyńskiej, Bohaterów Monte Cassino, Św. Rocha, Raginisa oraz w przejściu podziemnym pod torami PKP – wraz z rozbudową ulic Kolejowej i Zwycięstwa.

W Białymstoku jest prawie 160 km dróg rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych – miasto jest jednym z liderów rozwoju infrastruktury rowerowej w Polsce.

Czytaj więcej

Skomentuj