Z początkiem roku NFOŚiGW ogłosił program “Zielony transport publiczny”, z którego można pozyskać nawet 80 proc. kosztów kwalifikowanych zakupu “elektryków”.
– Przygotowujemy stosowny wniosek i będziemy walczyć o te środki. Aktualnie przygotowujemy studium wykonalności – zapowiada Karol Szokalski, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Inwestycja w wymianę taboru komunikacyjnego, to obok restrukturyzacji miejskiej ciepłowni i budowy farmy fotowoltaicznej, jedno z kluczowych działań na proekologicznej drodze Piotrkowa Trybunalskiego. Komunikacja miejska w ciągu najbliższych lat ma zmienić tabor na nowoczesny i niskoemisyjny. Do 2024 r. miasto zaplanowało w “Wieloletniej Prognozie Finansowej” szacunkową kwotę 30 mln zł na zakup ekologicznych autobusów.
– Cały czas przyglądamy się rynkowi samochodów elektrycznych, ale nie wykluczamy również zakupu hybryd czy proekologicznych nowoczesnych diesli (EURO 6). Szukamy źródeł finansowania w różnych programach. Jednym z nich jest ten z NFOŚiGW. Złożony wniosek do projektu „Zielony transport publiczny” nie wyklucza także starań o dofinansowania z innych programów – mówi wiceprezydent Piotrkowa Adam Karzewnik.
Przez dwa tygodnie lipca ubiegłego roku miasto testowało już autobus hybrydowy.
Komentarze (0)