Jak napisano w informacji gliwickiego magistratu, “w ramach rozstrzygniętego w lutym przetargu firma Solaris Bus & Coach zobowiązała się dostarczyć 15 niskopodłogowych autobusów hybrydowych marki Solaris Urbino 18 Hybrid, które pod koniec roku zasilą gliwicki tabor”.
Tylko jeden oferent
W połowie listopada PKM podpisał z tym samym dostawcą wartą 42,3 mln zł brutto umowę na siedem elektrycznych autobusów przegubowych 18-metrowych (o mocy napędu 240 kW) oraz trzy elektryczne 12-metrowe (o mocy 160 kW) z napędem elektrycznym, a także mobilną ładowarkę o mocy min. 40 kW. Również te pojazdy powinny zostać dostarczone jeszcze w 2025 r.
Inne postępowania PKM Gliwice
W innych niedawnych przetargach PKM zamawiał pięć ładowarek pantografowych (wybrano ofertę spółki ZPUE za prawie 3 mln zł brutto) oraz ładowarek stacjonarnych do zajezdni (oferta Elekroenergetyki-Polska za niespełna 1,3 mln zł brutto).
W listopadzie ub. roku gliwicki przewoźnik ogłosił też przetarg na dzierżawę do końca 2029 r. 6 używanych (najwyżej 5-letnich) autobusów miejskich 12-metrowych o napędzie konwencjonalnym. 21 stycznia br. spółka wybrała jedyną ofertę firmy PKS Południe za 11,1 mln zł brutto.
W ogłoszonym w grudniu ub. roku podobnym przetargu na dzierżawę autobusów 18-metrowych gliwickie PKM nie dostało żadnej oferty.
Pod koniec 2023 r. przewoźnik otrzymał osiem nowych autobusów elektrycznych – zamówionych przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Zakup ogółem 32 takich wozów dla GZM wsparły unijne i krajowe dotacje z programu Gepard II.
Obecnie GZM zamawia, również przy wsparciu środków zewnętrznych, kolejnych 31 autobusów elektrycznych. Z tej partii do PKM Gliwice ma trafić 7 autobusów przegubowych (z 4 ładowarkami mobilnymi). Do przetargu zgłosili się hiszpański Irizar i należący do hiszpańskiej Grupy CAF Solaris.
Komentarze (0)