Bardzo dużo obowiązków
1 stycznia 2020 r. uruchomiony został moduł ewidencji odpadów, stanowiący integralną część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Nowa funkcjonalność BDO przeniosła karty przekazania odpadów oraz pozostałe dokumenty służące do ich ewidencji w świat cyfrowy, zmieniając jednocześnie obowiązujące od wielu lat zasady ich sporządzania i potwierdzania. Spowodowało to, że dla wielu przedsiębiorców przyjaźnie dotąd brzmiący skrót BDO teraz oznacza tylko jedno ? bardzo dużo obowiązków?
Cyfryzacja dokumentacji biznesowej bezsprzecznie niesie za sobą liczne korzyści ? oszczędność miejsca w przestrzeni biurowej, zmniejszenie kosztów druku i wysyłki, umożliwienie dostępu do niezbędnych informacji w czasie rzeczywistym, a także minimalizację ryzyka zniszczenia czy zagubienia cennych dokumentów. Uruchomienie modułu ewidencji odpadów BDO to jednak nie tylko wprowadzenie zwykłego elektronicznego obiegu danych, ale przede wszystkim fundamentalna zmiana obowiązujących w tym zakresie przepisów prawnych. Czym ta rewolucja jest spowodowana?
Epokowa zmiana z pożarami w tle
Bezpośrednią przyczyną jest walka z szarą strefą w gospodarce odpadami, podjęta przez polski rząd jeszcze w 2018 r. Zgodnie z hasłem ?wygoniliśmy mafię paliwową, wygonimy mafię śmieciową?, wygłoszonym przez premiera Mateusza Morawieckiego, wprowadzony został szereg nowych mechanizmów prawnych, mających na celu skuteczniejszą ochronę...