Czy osoby prowadzące punkty zbierania odpadów metali mogą gromadzić dane osobowe osób, od których przyjmują te odpady?
 
Oczywiście, są one wręcz zobowiązane do gromadzenia danych osobowych osób przekazujących odpady.
W niniejszej sprawie zastosowanie mają przede wszystkim przepisy Ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach oraz wydanego na jej podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z 30 sierpnia 2004 r. w sprawie wzoru formularza przyjęcia odpadów metali. Zgodnie z art. 43a ust. 1 ustawy o odpadach, posiadacz odpadów, prowadzący punkt zbierania odpadów metali, jest obowiązany, przy przyjmowaniu tych odpadów od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami, do wypełniania formularza przyjęcia odpadów metali w dwóch egzemplarzach, po jednym dokumencie dla przekazującego i przyjmującego odpady. Formularz ten powinien zawierać m.in. imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby przekazującej odpady (ust. 2 pkt 2). Szczegółowy zakres informacji, w tym danych osobowych, który powinien zostać zamieszczony w treści formularza, określony został w ww. rozporządzeniu. Poza danymi osobowymi, wymienionymi w art. 43a ust. 2 pkt 2 ustawy o odpadach, rozporządzenie nakazuje, by prowadzący punkt zbierania odpadów metali zapisywał nr PESEL osoby przekazu...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?