Dwie strony medalu
Każdy medal ma dwie strony – to stara prawda. Okazuje się jednak, że ich „pogodzenie” jest możliwe. Forum Dyskusyjnemu Wodociągów Polskich udało się sprawić, iż przysłowiowy medal stał się transparentny.
Organizatorzy doprowadzili do spotkania zarówno przedstawicieli przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych i pracowników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Strony, które przeważnie zajmują przeciwne stanowiska, miały okazję 25 stycznia b.r. wziąć razem udział w Forum we Wrześni. -Miejmy nadzieję, że spojrzenie z dwóch stron będzie owocne, i to nie w Urzędzie Antymonopolowym – zażartował na wstępie jeden z założycieli Forum, Ryszard Szambelańczyk. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest instytucją, z którą niejedno przedsiębiorstwo miało styczność – przeważnie w sytuacjach spornych. Konfrontacja pozwoliła poznać wzajemne argumenty. -Ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest coraz częściej angażowany w postępowania, w których stroną są przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne. Dzieje się tak, gdyż gminy niedoskonale wypełniają swoje funkcje regulacyjne. Niekiedy więc konieczna jest interwencja Urzędu. Zdaję sobie sprawę, że niektóre z tych orzeczeń mogą być dla przedsiębiorstw dyskusyjne. – przyznał Edward Stawicki z poznańskiej delegatury UOKiK-u.
Na co „uczulony” jest UOKiK?
Uciążliwą kwestią dla Urzędu są warunki umów o zaopatrzenie w wodę i odbiór ...
Organizatorzy doprowadzili do spotkania zarówno przedstawicieli przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych i pracowników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Strony, które przeważnie zajmują przeciwne stanowiska, miały okazję 25 stycznia b.r. wziąć razem udział w Forum we Wrześni. -Miejmy nadzieję, że spojrzenie z dwóch stron będzie owocne, i to nie w Urzędzie Antymonopolowym – zażartował na wstępie jeden z założycieli Forum, Ryszard Szambelańczyk. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest instytucją, z którą niejedno przedsiębiorstwo miało styczność – przeważnie w sytuacjach spornych. Konfrontacja pozwoliła poznać wzajemne argumenty. -Ostatnio Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest coraz częściej angażowany w postępowania, w których stroną są przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne. Dzieje się tak, gdyż gminy niedoskonale wypełniają swoje funkcje regulacyjne. Niekiedy więc konieczna jest interwencja Urzędu. Zdaję sobie sprawę, że niektóre z tych orzeczeń mogą być dla przedsiębiorstw dyskusyjne. – przyznał Edward Stawicki z poznańskiej delegatury UOKiK-u.
Na co „uczulony” jest UOKiK?
Uciążliwą kwestią dla Urzędu są warunki umów o zaopatrzenie w wodę i odbiór ...