Wymarzony plac zabaw – kolorowe zjeżdżalnie, skomplikowane układy domków, które zaczynają przypominać zamczyska lub piracki statek, koniki i samochodziki na sprężynkach... Czy nasze dzieci tak wyobrażają sobie swoje ulubione miejsce zabaw? A może to nasze wyobrażenie? Zapytajmy ich o zdanie!

Włączenie dzieci w projektowanie ogrodu stanowi doskonałą okazję do edukacji przestrzennej, społecznej i ekologicznej. Może być też świetną zabawą. Pomysły dzieci, często szalone i pozornie niemożliwe do zrealizowania, stanowią wyzwanie i niezwykłe źródło inspiracji dla projektantów.
 
Oswoić przestrzeń
Projekt „Oswoić przestrzeń”, zrealizowany w roku szkolnym 2007/2008, to propozycja Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie, skierowana do przedszkoli i szkół z terenu Małopolski. Dzieci biorące udział w całorocznych warsztatach miały okazję nie tylko opowiedzieć, jak wyobrażają sobie swój idealny plac zabaw, ale również przeanalizować teren przy szkole, zastanowić się, jakie są najpilniejsze potrzeby tego obszaru, a także własnoręcznie wybudować wybrane elementy placu zabaw. Celem cyklu było zarówno stworzenie nowego miejsca, jak i rozwijanie w uczniach wrażliwości na otaczającą przestrzeń, pogłębianie wiedzy na temat najbliższego krajobrazu kulturowego, zabytków i architektury regionalnej oraz rozwijanie kreatywności i twórczego ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?