Zanieczyszczenie środowiska, zwłaszcza plastikiem, to globalny problem, dlatego coraz częściej firmy podejmują aktywną walkę z tym zjawiskiem. Podobnie jest w przypadku firmy Nestlé, która od lat prowadzi różnorodne inicjatywy mające na celu ograniczenie plastiku w swoich opakowaniach.
 

Działania te obejmują również zaangażowanie marki w działania edukacyjne i wsparcie innowacji w zakresie tworzenia funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań.

 

Akcja?

Firma Nestlé jest świadoma, że jako największy producent żywności na świecie jest szczególnie zobowiązana do dbania o środowisko naturalne. Dlatego już od kilkunastu lat nieustannie prowadzi różnorodne inicjatywy na rzecz walki z odpadami z tworzyw sztucznych. Kluczowym elementem tych działań było podjęcie przez Nestlé globalnych zobowiązań. Firma ogłosiła, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Do tego samego roku nie tylko butelki, ale także zakrętki słoików, puszki, tacki, folia termokurczliwa wykorzystywana do ich produkcji, a nawet warstwa PET w laminatach opakowań mają zawierać przynajmniej od 25% do 50% materiałów pochodzących z recyklingu. Nestlé Waters jako czołowy producent wód mineralnych i źródlanych zobowiązało się także na poziomie globalnym, że do 2030 roku liczba pozyskiwanych zużytych butelek PET zostanie zrów...