Od redakcji
Miesięcznik ?Zieleń Miejska? od wielu lat wspiera inicjatywy w przestrzeni miejskiej, związane z ogrodami i placami zabaw dla dzieci. W dzisiejszych czasach, gdy nasze pociechy mają coraz bardziej ograniczony kontakt z przyrodą, cieszyć muszą wszelkie, nawet najmniejsze przedsięwzięcia zbliżające nas do natury.
?Ogród przy każdej szkole i przedszkolu? brzmi w tym kontekście szczególnie ciepło. Idea, która ma zaszczepić w dzieciach miłość do świata przyrody i troskę o nią, powinna być myślą przewodnią każdego ambitnego nauczyciela. Inspirując dzieci do nauki i zabawy w bezpośrednim otoczeniu flory oraz fauny, przekazują im wartości o wiele głębsze, niż te, które dyktują programy dydaktyczne. Chodzi m.in. o wiedzę o otaczającym nas świecie i mechanizmach, które nim rządzą. Uczą w ten sposób samodzielnego myślenia, twórczej pracy oraz odpowiedzialności za drugą, żywą istotę.
W numerze opisujemy zmagania rodziców dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 32 w Warszawie, którym udało się zrealizować projekt ?Ogród Zmysłów?. Grupa entuzjastów postanowiła zmienić, według własnego pomysłu i zasad, oblicze terenu należącego do szkoły. Dopiero na etapie realizacji okazało się, jak jest to trudne. Poszukiwanie pieniędzy i urzędniczej przychylności, tworzenie wniosków i kalkulacji, pozyskiwanie głosów w budżetach obywatelskich, w końcu starania o wyłonienie wykonawcy, dla którego priorytetem będzie dobrze wykonana praca, a nie tylko pieniądze. I udało się ? ogród za...