Polityka rowerowa Lublina
Jednym z ważniejszych aspektów w polityce komunikacyjnej miast jest posiadanie planu rozwoju transportu rowerowego, wyrażonego w polityce rowerowej. Przykładem miasta w Polsce, które podjęło wyzwanie rozwoju komunikacji rowerowej, może być Lublin.
Rower zdobywa coraz większe znaczenie wśród decydentów w Polsce i zaczyna być postrzegany nie tylko jako środek rekreacji, ale przede wszystkim jako ważny środek komunikacji. Rower to dla wielu miast także szansa na chociaż częściowe likwidowanie korków ? tak bardzo widocznych i utrudniających płynność ruchu ulicznego w wielu miastach w Polsce. Dzięki wielu inwestycjom ze środków unijnych powstają nowe drogi rowerowe i liczne rowerowe udogodnienia. Wiele miast poprzez różne akcje marketingowe próbuje przekonać mieszkańców miast, że rower jest ?trendy? i jest doskonałą alternatywą dla samochodu.
Lublin ? rowerowa zmiana
Na przestrzeni ostatnich lat w Lublinie można było zaobserwować szereg zmian, które zdecydowanie poprawiły stan infrastruktury rowerowej. Przede wszystkim warto wspomnieć o radykalnej zmianie w sposobie budowy dróg rowerowych. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Lublin nr 415/2010 z 10 czerwca 2010 r. wprowadzono istotną zmianę w sposobie wykonywania dróg rowerowych. Zarządzenie dotyczyło wymiany kostki brukowej na nawierzchnię bitumiczną. To była długo wyczekiwana przez rowerzystów zmiana w zakresie budowy dróg rowerowych. Od tego momentu każda nowo pro...