Raport z realizacji zamówienia
Nowy obowiązek, czyli raport z realizacji zamówienia, stanowi instrument ewaluacji, który w zamyśle prawodawcy ma dopełniać ?analizę cyklu życia procesu zamówienia publicznego? i urealnić szanse na wzrost efektywności publicznych procesów nabywczych.
W art. 446 ust. 1 nowego Prawa zamówień publicznych (P.z.p.) wyrażono cztery przesłanki o charakterze rozłączonym. Zaistnienie sytuacji odpowiadającej co najmniej jednej z nich aktualizuje po stronie zamawiającego obowiązek sporządzenia raportu w terminie miesiąca, liczonym od dnia sporządzenia protokołu odbioru lub uznania umowy z wykonawcą albo rozwiązania umowy w wyniku złożenia oświadczenia o jej wypowiedzeniu lub odstąpieniu od niej.
Wyższe kwoty
Zgodnie z art. 466 ust. 1 pkt 1 nowego P.z.p., zamawiający sporządza raport z realizacji zamówienia, gdy na realizację zamówienia wydatkowano kwotę wyższą co najmniej o 10% od wartości ceny ofertowej. Punktem odniesienia przy weryfikacji zaktualizowania się ww. przesłanki jest wartość ceny zaproponowanej w ofercie, która została wybrana jako najkorzystniejsza, a więc wartość kształtująca wysokość wynagrodzenia wykonawcy w umowie w sprawie zamówienia publicznego w jej pierwotnym brzmieniu. Zasadniczo sporządzenie raportu wiązać się będzie z uprzednią zmianą umowy za zgodną wolą stron. Niemniej jednak również zaistnienie sytuacji, uprzednio przewidzianych i aktualizujących automatyczne przesłanki dostosowania warunk...