Przedsiębiorstwa wodociągowe stają się coraz bardziej zinformatyzowane. To fakt, z którym nie można dyskutować. Zarządzanie jakością wody czy kontrola ujęć już teraz nie mogłyby odbywać się bez nowoczesnych technologii.

W ostatnich latach zaczęły się pojawiać na rynku rozwiązania, które pozwalają jednocześnie zaoszczędzić pieniądze, a zarazem wznieść na wyższy poziom zarządzanie firmą wodociągową oraz jej kontaktami z klientem.

Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych zawsze było dużym wyzwaniem dla firm, które z założenia są odbiorcami technologii, a nie jej wytwórcami. Rozwiązania typu CRM, informatyczne zarządzanie personelem w terenie i urządzeniami to podstawa dla przedsiębiorstw, które chcą optymalizować koszty operacyjne i inwestycyjne. 

Z drugiej strony w dyskusjach związanych z decyzjami o wdrożeniu zmian zgłaszane są liczne wątpliwości. Najważniejsze z nich dotyczą długiego czasu wprowadzenia, kosztów oraz konieczności zarządzania rozwojem produktu. Równie ważne są ryzyko i zagrożenia dla bezpieczeństwa nowych rozwiązań, szczególnie w zakresie ochrony danych osobowych. Dlatego też przedsiębiorstwa, szczególnie te o mniejszej skali działania i mniejszych możliwościach finansowych, coraz częściej analizują zasadność wdrażania rozwiązań w modelu Software as a Service (SaaS), powszechnie nazywanym usługami w chmurze obliczeniowej.

Na czym można zaoszczędzić

Po...