Nieposiadanie stosownej decyzji w zakresie gospodarowania odpadami należy uznawać za rażące nieprawidłowości w wykonywaniu obowiązków określonych w przepisach prawa. Daje to podstawę do wykreślenia danego podmiotu z rejestru prowadzonego przez głównego inspektora ochrony środowiska, co wynika z ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

Podstawą prawną jest art. 14 ust. 4 Ustawy z 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym1. Takie stanowisko zajął Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 23 października 2009 r. (IV SA/Wa 1184/09).
 
Kontrola i wykreślenie
Decyzją z kwietnia 2009 r. główny inspektor ochrony środowiska orzekł o wykreśleniu z rejestru przedsiębiorców i organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego przedsiębiorcę E. w ramach prowadzenia działalności w zakładzie przetwarzania zużytego sprzętu.
W uzasadnieniu decyzji stwierdzono, że przedsiębiorca E. został zarejestrowany w rejestrze prowadzonym na podstawie art. 6 ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?