Dla trzech studentek warszawskiego wzornictwa Ani Łyszcz, Magdy Rychard oraz Mai Szczypek poduszki powietrzne okazały się bardzo inspirującym materiałem, który dodatkowo jest trwały, mocny i zazwyczaj wodoodporny. Torby o nazwie M.A.M. Airbag są szyte ręcznie z nieuszkodzonych poduszek powietrznych zakupionych na szrotach. Podczas demontażu pojazdu poduszki są najpierw wymontowywane, a następnie (ze względu na ładunek wybuchowy) muszą zostać wystrzelone. Dopiero wówczas możliwe jest oddzielenie surowców, z których je wykonano – plastiku, metalu i materiału – oraz ich ponowne wykorzystanie. Poduszki są wystrzeliwane w obecności projektantek lub dla nich rozkręcane. Materiał ten zazwyczaj nie pochodzi z pojazdów powypadkowych, lecz z samochodów wycofanych z eksploatacji, demontowanych na części. Ze względu na fakt, że poduszki powietrzne znajdują się w grupie tych elementów wyposażenia samochodu, które nie mogą być ponownie wykorzystane do naprawy innych pojazdów (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 28 września 2005 r. w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko) ich twórcze zastosowanie ma bardzo duże znaczenie.
 

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?