Poczta Polska inwestuje w elektryczne auta

Poczta Polska inwestuje w elektryczne auta
dom
21.08.2019, o godz. 14:58
czas czytania: około 2 minut
1

Poczta Polska powoli inwestuje w elektryczne pojazdy. Właśnie w przetargu wyłoniono dostawcę na najem aut o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Do pocztowej floty jesienią dołączy 20 pojazdów elektrycznych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Flota Poczty Polskiej wkrótce zostanie uzupełniona o 20 Nissanów e-NV200 – elektrycznych samochodów dostawczych. Trafią one do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Poczta skorzysta z 36-miesięcznego najmu tych pojazdów wraz z ich serwisem.

Listonosz na prądzie

– Konsekwentnie realizujemy program “Elektromobilność”. Po tym, jak w ubiegłym roku spółka przeprowadziła największe w Polsce testy aut elektrycznych, zapadła pierwsza decyzja dotycząca najmu takich samochodów – powiedział Paweł Przychodzeń, wiceprezes zarządu ds. logistyki Poczty Polskiej.

Nissan e-NV200 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 80 kW i baterię trakcyjną o pojemności 40 kWh, co umożliwi uzyskanie prędkości maksymalnej 123 km/h i zasięgu w jeździe miejskiej ok. 300 km. Pojazdy mogą być ładowane prądem przemiennym, także z gniazdka 230V lub prądem stałym – tzw. “szybkie” ładowanie. Ładowność pojazdu wynosi 742 kg, kubatura przestrzeni ładunkowej 4,2 m3. Pojazdy mają m.in. system hamowania odzyskowego (rekuperacyjnego) oraz wspomagania parkowania (kamera cofania z zintegrowanym lusterkiem bocznym kierowcy).

W kierunku zerowej emisji

– Ważnym elementem naszego programu jest współpraca z naukowcami np. w zakresie różnego rodzaju paliw oraz fotowoltaiki. Podjęliśmy współpracę z dostawcami stacji ładowania. Chcemy kompleksowo przygotować się do wykorzystania w przyszłości na większą skalę pojazdów zero- i niskoemisyjnych – podkreśla P. Przychodzeń.

Poczta od 2018 r. przeprowadza największe w Polsce testy aut elektrycznych, dostępnych na krajowym rynku. W kwietniu ub.r. wzięły w nich udział auta siedmiu marek o ładowności do 800 kg. Kierowcy przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne, komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. W tym samym czasie przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania użyczone przez ich właścicieli. W połowie maja zakończyły się kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 t., tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Brało w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku. Niedawno pocztowcy testowali także ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (1)


Obserwator 53

Komentarz #20525 dodany 2019-08-22 08:36:33

W latach 60-tych na bazie wózków akumulatorowych stosowanych w przedsiębiorstwach były nadbudowane kabiny i takimi mini dostawczakami Poczta Polska rozwoziła paczki po Poznaniu. Co ciekawe chleb był rozwożony zaprzęgiem konnym. Tak, że wystarczy sięgnąć do historii techniki.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024