– Obecnie trwają prace komisji przetargowej, która bada oferty pod względem merytorycznym i formalnym – przekazała Kierzkowska.
Postępowanie przetargowe
Jak poinformowała rzeczniczka, w ramach ogłoszenia na roboty pogłębiarskie na rzece Elbląg, Etap IV “Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”, kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, to 88 mln 123 tys. zł.
W postępowaniu złożone zostały trzy oferty. Budimex zaproponował cenę brutto 139 mln 831 tys. 564 zł, konsorcjum firm: FABE POLSKA Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. wskazało cenę brutto 132 mln 63 tys. 495 zł oraz Konsorcjum firm: NDI S.A., NDI SOPOT S.A. przedstawiło cenę 131 mln 456 tys. 77 zł.
Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Programu wieloletniego pod nazwą “Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”, zakończenie wszystkich etapów inwestycji powinno nastąpić do końca 2024 r.
Prace, których dotyczy postępowanie przetargowe, nie będą obejmować odcinka w samym porcie, gdyż pogłębienie toru wodnego w tym miejscu należy do zarządu elbląskiego portu – przekazał Urząd Morski w Gdyni.
Konflikt między rządem a samorządem
Między resortami aktywów i infrastruktury a samorządem Elbląga trwa spór co do tego, kto ma pogłębić 800 m toru wodnego na rzece, kończącego się bezpośrednio w elbląskim porcie. Samorząd Elbląga i spółka zarządzająca portem uważają, że sporny odcinek powinny pogłębić Skarb Państwa i inwestor – Urząd Morski w Gdyni. Strona rządowa i Urząd Morski w Gdyni wskazują natomiast, że to zadanie zarządu portu, który obecnie jest spółką komunalną.
17 września 2022 r. na Mierzei Wiślanej oddano do użytku Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym. Był to pierwszy etap, jaki został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni.
Zaawansowany jest drugi etap, czyli obudowa brzegów rzeki Elbląg. Jego istotnym elementem jest most obrotowy w Nowakowie, który został oddany do użytku na początku lipca br. Zakończony został etap trzeci, czyli pogłębienie toru wodnego na Zalewie i wykonanie oznakowania nawigacyjnego.
Komentarze (0)