Premiera polskiej baterii do rowerów elektrycznych, pozwalającej pokonać ponad dwukrotnie większy dystans niż dotychczas, odbędzie się w lipcu podczas prestiżowych targów rowerowych w Niemczech.

Bateria Precursor została wymyślona i wyprodukowana w firmie BMZ Poland z siedzibą w Gliwicach.

– Nasza bateria może jeszcze bardziej wzmocnić popularyzację rowerów ze wsparciem elektrycznym. Ten produkt przełamuje wiele barier, które do tej pory ograniczały rozwój e-bików. Jego przewaga polega na łatwej adaptacji do każdego rodzaju roweru – powiedział Zdzisław Madeja z BMZ Poland.

CCJ 300 x 250

Do tej pory to rynek rowerowy musiał dostosowywać się do istniejących baterii. Akumulatory występowały w określonych parametrach, dlatego trzeba było adaptować do nich ramę roweru. Teraz to bateria będzie się zmieniać w odpowiedzi na potrzeby projektantów rowerowych, którzy mogą brać czynny udział w tworzeniu jej obudowy. Zostanie ona dopasowana do ich wymagań, stając się integralnym elementem całego projektu.

Bateria Precursor daje też możliwość sterowania oraz monitorowania jej stanu za pomocą specjalnej aplikacji, bez konieczności użycia dodatkowego wyświetlacza. Na każdym poziomie ładowania można sprawdzić przybliżony zasięg, który może teraz wynieść nawet 200 km, oraz poprawność przechowywania baterii. Aplikacja przypomni również o konieczności skorzystania z serwisu. Za sprawą wykorzystania ogniw bateria ma o blisko 40 proc. większą pojemność niż standardowe akumulatory.

Premiera baterii odbędzie się podczas targów Eurobike w niemieckim mieście Friedrichshafen. Targi te są uważane za najważniejszą imprezę handlową dla producentów, dystrybutorów oraz dziennikarzy rowerowych w Europie.

– Trudno wyobrazić sobie lepszą okazję do premiery naszego projektu baterii. W Friedrichshafen polską baterię, która może odmienić rynek rowerów elektrycznych, zobaczy cały rowerowy świat – podkreśliła Agata Kędzierska z BMZ Poland.

Źródło: PAP Nauka w Polsce

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj