Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) to drugi z największych operatorów transportu publicznego w północnych Niemczech. Obsługuje rejon Hamburga. Operator przyjął bardzo ambitny plan, który zakłada konwersję całego taboru autobusów na elektryczne do 2030 r.
Jednym z kluczowych etapów elektryfikacji transportu jest dostarczenie nowoczesnej infrastruktury ładowania o łącznej mocy ponad 7 MW, za który będzie odpowiedzialna firma Ekoenergetyka – Polska z Zielonej Góry.
Polski producent oraz VHH 17 sierpnia podpisali ośmioletnią umowę ramową na dostawy infrastruktury ładowania. W ramach pierwszej dostawy zielonogórska firma ma zaprojektować i wdrożyć stację ładowania o mocy 1,2 MW. Blok będzie podzielony na cztery moduły o mocy 300 kW każdy, które przekażą energię nawet do 16 autobusów za pomocą punktów ładowania zwanych „Wallbox” wyposażonych w złącza plug-in.
Ładowanie pojazdów będzie odbywało się za pomocą złącza Combo-2 zgodnego ze standardem CCS. Każdy „Wallbox” będzie wyposażony w dwie wtyczki tego typu. Infrastruktura dostarczona do VHH będzie wyposażona w inteligentny system zarządzania, który umożliwia ładowanie autobusów elektrycznych z regulowaną mocą ładowania.
Ekoenergetyka – Polska ma dostarczyć pierwszy blok 1,2 MW w styczniu 2019 r., następne dwa w połowie roku, zaś kolejne w dalszych etapach realizacji projektu.
Równolegle z pracami nad infrastrukturą niemiecki operator przystosował warsztat do obsługi i serwisu elektrycznych autobusów oraz planuje ich sukcesywny zakup. Do końca 2019 roku VHH planuje uruchomić 48 punktów ładowania.
Zespół który przyczynił się do wygrania kontraktu składał się z polskich i niemieckich reprezentantów Ekoenergetyki.
Źródło: www.ekoenergetyka.com.pl
Komentarze (0)