Dzięki planowanym inwestycjom poprawi się komfort korzystania z komunikacji miejskiej. – Przyznane środki Lublin przeznaczy na inwestycje w infrastrukturę, zakup taboru niskoemisyjnego oraz rozbudowę systemu informacji pasażerskiej – mówi Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. – Dzięki kompleksowej inwestycji w zrównoważony transport miejski wzrośnie atrakcyjność Lublina, jako miejsca, w którym warto mieszkać, pracować i studiować.
Pieniądze unijne wspierać będą budowę nowego odcinka ul. Muzycznej wraz z mostem nad Bystrzycą, buspasami i trakcją trolejbusową, o którą zostaną wzbogacone także ul. Jana Pawła II oraz al. Kraśnicka. Dzięki przedsięwzięciu, trolejbusy będą docierać do nowych rejonów miasta, w tym nowych osiedli mieszkaniowych. To jednak tylko część planowanych inwestycji.
Projekt zakłada bowiem także zakup 15 ekologicznych trolejbusów oraz powiązanie transportu publicznego z indywidualną komunikacją rowerową, pieszą (tzw. łańcuchy ekomobilności) i samochodową. Zakup pojazdów niskopodłogowych oraz inne udogodnienia mają poprawić dostępność środków komunikacji publicznej dla osób niepełnosprawnych. Wszyscy pasażerowie zyskać mają rozbudowany system informacji pasażerskiej.
Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej ma na celu skrócenie czasu przejazdu oraz upłynnienie ruchu w mieście. Dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań przedsięwzięcie będzie miało pozytywny wpływ na środowisko.
Projekt jest jednym z czterech, które Lublin planuje zrealizować dzięki POPW. Miasto złożyło jeszcze trzy inne wnioski, które czekają obecnie na ocenę. Chodzi o przebudowę strategicznego korytarza transportu zbiorowego wraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego; rozbudowę i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie oraz niskoemisyjną sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej.
Łącznie Lublin ubiega się o ponad 350 mln zł na ich realizację tych czterech przedsięwzięć. W poprzedniej perspektywie finansowej (na lata 2007-2013) z Programu Rozwoju Polski Wschodniej przeznaczono ponad 331,6 mln zł m.in. na zakup 100 ekologicznych autobusów i 70 trolejbusów, modernizację i rozbudowę infrastruktury nadającej priorytet komunikacji miejskiej, w tym budowę ponad 28 kilometrów nowych sieci trakcji trolejbusowej, a także wprowadzenie systemu zarządzania ruchem oraz zarządzania transportem publicznym.
Komentarze (0)