W pierwszej kolejności budowane są przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach al. Batalionów Chłopskich z ul. Langiewicza oraz al. Powstańców Warszawy z ul. Hetmańską. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na kolejnych trzech: al. Piłsudskiego – al. Cieplińskiego, al. Witosa – ul. Wiktora – ul. Wyspiańskiego i al. Batalionów Chłopskich – ul. Przemysłowa.
Modernizacja i porządkowanie infrastruktury
– Budowa polega między innymi na montażu nowej sygnalizacji świetlnej wraz z przyciskami dla rowerzystów, przebudowie kolidujących sieci, obniżeniu krawężników w rejonie przejazdów dla rowerzystów i przejść dla pieszych, a także na przebudowie części dojść do przejść dla pieszych oraz przejść dla pieszych – wyjaśnia Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
W związku z robotami mogą wystąpić utrudnienia w ruchu polegające m.in. na czasowym zwężeniu jezdni do jednego pasa ruchu.
Zakończenie budowy przejazdów planowane jest na koniec września. Inwestycja pochłonie prawie 1 mln 656 tys. zł. Jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.
Rzeszów przyjazny rowerzystom
Dodajmy, że do ubiegłego roku, w Rzeszowie i bliskich okolicach miasta, wybudowano aż 174 kilometry dróg i ścieżek rowerowych. Miasto stawia na rozwój tego rodzaju infrastruktury.
Przez Rzeszów przebiega też Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo, składający się z ponad 2000 km specjalnie wytyczonej trasy (trasa główna 1887,5 km, trasy łącznikowe i boczne: łącznie 192 kilometry), którą od początku do końca przygotowano po to, aby dawała radość podróżowania i poznawania.
Szlak wiedzie przez pięć województw wschodniej Polski (warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie i świętokrzyskie).
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo jest też najdłuższym, spójnie oznakowanym szlakiem rowerowym w Polsce. Przebiega głównie po asfaltowych drogach publicznych o niskim natężeniu ruchu pojazdów, przez obszar pięciu województw leżących we wschodniej części kraju: warmińsko-mazurskiego (397 km), podlaskiego (598 km), lubelskiego (414 km), podkarpackiego (459 km) i świętokrzyskiego (210 km). Niemal 580 km (29% długości trasy) stanowią odcinki prowadzące przez tereny leśne, a 180 km (9% długości trasy) przypada na doliny rzek.
Szlak przebiega przez następujące miejscowości w województwie podkarpackim: Narol – Horyniec-Zdrój – Lubaczów – Wielkie Oczy – Radymno – Przemyśl – Dynów – Łażowa – Rzeszów – Łańcut – Leżajsk – Rudnik nad Sanem – Radomyśl nad Sanem – Zaleszany – Trześń.
Komentarze (0)