Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Poznań: inżynier ruchu i oficer rowerowy

Poznań: inżynier ruchu i oficer rowerowy
15.01.2015, o godz. 9:14
czas czytania: około 2 minut
0

W Poznaniu pracę rozpoczyna Miejski Inżynier Ruchu. Miasto chce też zatrudnić oficera rowerowego.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

Miejski Inżynier Ruchu – Łukasz Dondajewski – i jego zespół działać będą w Wydziale Transportu i Zieleni. – Zintensyfikowanie działań oraz podjęcie nowych związanych z priorytetowym traktowaniem transportu publicznego, rowerowego i pieszego, rozważenie likwidacji niektórych zbędnych znaków drogowych oraz zmian w funkcjonowaniu przycisków dla pieszych – szczególnie w rejonach znaczącego udziału liczby pieszych, wyznaczenie zatoczek postojowych dla samochodów realizujących dostawy do sklepów lub firm kurierskich lub umożliwiające krótki postój – np. przy dworcu PKP – tak swoje zadania opisuje Dondajewski.

Do Miejskiego Inżyniera Ruchu zgłaszać się będzie wnioski dotyczące organizacji ruchu. To właśnie MIR wydawać będzie zezwolenia na przeprowadzenie imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny. Wnioski składać się będzie właśnie do Inżynier 30 dni przed imprezą, a wydanie decyzji odbywać się będzie min. 7 dni przed imprezą.

W magistracie pojawi sie także tzw oficer rowerowy. Wkrótce rozpocznie się rekrutacja na to stanowisko. – Oficer rowerowy to postulat zgłoszony kilka miesięcy temu przez środowiska miejskie – mówi zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski. – Uznaliśmy, że utworzenie stanowiska ds. polityki rowerowej to działanie jak najbardziej zasadne. Całość działań zmierzać będzie do zwiększenia udziału ruchu rowerowego w całej komunikacji miejskiej. Pracy jest sporo bo jakość infrastruktury rowerowej nie jest na najwyższym poziomie. Długość ścieżek jest niewystarczająca. Będziemy starać się o unijne środki, by to poprawić – dodaje Wudarski.

– Szukamy osoby z wykształceniem wyższym, co najmniej trzyletnim stażem pracy i znajomością dobrych praktyk w zakresie tworzenia infrastruktury rowerowej i promocji ruchu rowerowego, zarówno z Polski jak i spoza kraju. Liczymy na przedstawienie własnego pomysłu na rozwój systemu rowerowego. Kandydat powinien też wykazać się umiejętnością współpracy ze stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na rzecz usprawnienia ruchu rowerowego – mówi dyrektor Wydziału Transportu i Zieleni UMP Violetta Wabińska-Chmielewska.

Tagi:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024