Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Poznań wśród najbardziej inteligentnych turystycznie miast Europy

Poznań wśród najbardziej inteligentnych turystycznie miast Europy
Kalina Olejniczak
22.08.2018, o godz. 8:44
czas czytania: około 2 minut
0

Poznań znalazł się wśród 10 kandydatów do tytułu Europejskiej Stolicy Inteligentnej Turystyki. Wyniki konkursu ogłoszonego przez Komisję Europejską poznamy w listopadzie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Oprócz stolicy Wielkopolski na krótkiej liście kandydatów znalazły się: Bruksela, Helsinki, Ljublajna, Lyon, Malaga, Nantes, Palma, Tallin i Walencja. W sumie aplikowało do konkursu 38 miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

Konkurs ma na celu wyróżnienie miast europejskich wdrażających inteligentne rozwiązania w dziedzinie turystyki i daje im szansę na dzielenie się wzorcowymi praktykami. Sektor turystyczny to trzecia co do wielkości branża społeczno-gospodarcza w Unii Europejskiej, z olbrzymim potencjałem dalszego wzrostu.

Dwa miasta, które zaprezentują najbardziej inteligentne, innowacyjne i inkluzywne rozwiązania we wszystkich wyżej wskazanych obszarach, otrzymają tytuł „Europejskiej Stolicy Inteligentnej Turystyki w 2019 r.”. Dodatkowo cztery miasta otrzymają europejskie nagrody za wybitne osiągnięcia w poszczególnych wyżej wspomnianych kategoriach. Przesłuchania przed jury odbędą się we wrześniu, natomiast tytuły będą przyznane w listopadzie.

Bez barier i z poszanowaniem  środowiska

Według wymogów komisji Europejska Stolica Inteligentnej Turystyki musi być:

  • fizycznie dostępna dla wszystkich, włączając dla turystów ze specjalnymi potrzebami, niezależnie od wieku, sytuacji społecznej lub gospodarczej czy niepełnosprawności lub jej braku;
  • zapewniająca łatwe dotarcie różnymi środkami transportu i z dobrze rozwiniętym systemem transportu miejskiego.
  • pracująca nad ochroną i polepszeniem środowiska naturalnego i zasobów naturalnych przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społeczno-kulturowego.
  • ucyfrowiona: oferująca atrakcyjne i innowacyjne informacje o turystyce, o produktach, usługach, i miejscach; oferująca dopasowaną do potrzeb konsumentów obsługę za pośrednictwem narzędzi cyfrowych.
  • tętniąca życiem kulturalnym i kreatywna

Czarny koń polskiej turystyki?

W 2017 r. Poznań, piąte co do wielkości miasto Polski, odwiedziło 1,5 mln turystów. Miasto chwali się, że jest przyjaznym miejscem spotkań przez cały rok i scenerią dla kilkuset imprez lokalnych i międzynarodowych.

Poznań jest łatwo dostępny drogą lotniczą samolotem, drogą lub koleją. Poznańska Karta Miejska oferuje zniżki na atrakcje i jest dostępna w trzech językach. Przewodniki turystyczne są drukowane w 10 językach, a informacje w alfabecie Braille’a są dostępne przy najpopularniejszych zabytkach.

W Poznaniu można korzystać z alternatywnego transportu: skuterów elektrycznych, carpoolingu i rowerów miejskich, dostępnych za pośrednictwem aplikacji. Cała flota autobusowa, a także prawie dwie trzecie tramwajów to pojazdy niskopodłogowe.

Chcąc pozbyć się swojej marki jako nudnego, skoncentrowanego na biznesie miasta, Poznań stworzył w ciągu ostatniej dekady dwa projekty, które mają napędzać turystykę zarówno w Polsce, jak i zagranicą. “Poznań za pół ceny” to pozasezonowa inicjatywa – 50% zniżki na najlepsze atrakcje w dany weekend, a “Lato na Targach” to wiele bezpłatnych wydarzeń organizowanych w całym mieście.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2_regionalne EŁK 12.03.24-26.03.24

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Smart city
css.php
Copyright © 2024