Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Poznań wśród najbardziej inteligentnych turystycznie miast Europy

Poznań wśród najbardziej inteligentnych turystycznie miast Europy
Kalina Olejniczak
22.08.2018, o godz. 8:44
czas czytania: około 2 minut
0

Poznań znalazł się wśród 10 kandydatów do tytułu Europejskiej Stolicy Inteligentnej Turystyki. Wyniki konkursu ogłoszonego przez Komisję Europejską poznamy w listopadzie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Oprócz stolicy Wielkopolski na krótkiej liście kandydatów znalazły się: Bruksela, Helsinki, Ljublajna, Lyon, Malaga, Nantes, Palma, Tallin i Walencja. W sumie aplikowało do konkursu 38 miast powyżej 100 tys. mieszkańców.

Konkurs ma na celu wyróżnienie miast europejskich wdrażających inteligentne rozwiązania w dziedzinie turystyki i daje im szansę na dzielenie się wzorcowymi praktykami. Sektor turystyczny to trzecia co do wielkości branża społeczno-gospodarcza w Unii Europejskiej, z olbrzymim potencjałem dalszego wzrostu.

Dwa miasta, które zaprezentują najbardziej inteligentne, innowacyjne i inkluzywne rozwiązania we wszystkich wyżej wskazanych obszarach, otrzymają tytuł „Europejskiej Stolicy Inteligentnej Turystyki w 2019 r.”. Dodatkowo cztery miasta otrzymają europejskie nagrody za wybitne osiągnięcia w poszczególnych wyżej wspomnianych kategoriach. Przesłuchania przed jury odbędą się we wrześniu, natomiast tytuły będą przyznane w listopadzie.

Bez barier i z poszanowaniem  środowiska

Według wymogów komisji Europejska Stolica Inteligentnej Turystyki musi być:

  • fizycznie dostępna dla wszystkich, włączając dla turystów ze specjalnymi potrzebami, niezależnie od wieku, sytuacji społecznej lub gospodarczej czy niepełnosprawności lub jej braku;
  • zapewniająca łatwe dotarcie różnymi środkami transportu i z dobrze rozwiniętym systemem transportu miejskiego.
  • pracująca nad ochroną i polepszeniem środowiska naturalnego i zasobów naturalnych przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społeczno-kulturowego.
  • ucyfrowiona: oferująca atrakcyjne i innowacyjne informacje o turystyce, o produktach, usługach, i miejscach; oferująca dopasowaną do potrzeb konsumentów obsługę za pośrednictwem narzędzi cyfrowych.
  • tętniąca życiem kulturalnym i kreatywna

Czarny koń polskiej turystyki?

W 2017 r. Poznań, piąte co do wielkości miasto Polski, odwiedziło 1,5 mln turystów. Miasto chwali się, że jest przyjaznym miejscem spotkań przez cały rok i scenerią dla kilkuset imprez lokalnych i międzynarodowych.

Poznań jest łatwo dostępny drogą lotniczą samolotem, drogą lub koleją. Poznańska Karta Miejska oferuje zniżki na atrakcje i jest dostępna w trzech językach. Przewodniki turystyczne są drukowane w 10 językach, a informacje w alfabecie Braille’a są dostępne przy najpopularniejszych zabytkach.

W Poznaniu można korzystać z alternatywnego transportu: skuterów elektrycznych, carpoolingu i rowerów miejskich, dostępnych za pośrednictwem aplikacji. Cała flota autobusowa, a także prawie dwie trzecie tramwajów to pojazdy niskopodłogowe.

Chcąc pozbyć się swojej marki jako nudnego, skoncentrowanego na biznesie miasta, Poznań stworzył w ciągu ostatniej dekady dwa projekty, które mają napędzać turystykę zarówno w Polsce, jak i zagranicą. “Poznań za pół ceny” to pozasezonowa inicjatywa – 50% zniżki na najlepsze atrakcje w dany weekend, a “Lato na Targach” to wiele bezpłatnych wydarzeń organizowanych w całym mieście.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Smart city
css.php
Copyright © 2024