W postępowaniu przetargowym, oprócz konsorcjum szczecińskich firm, uczestniczyły jeszcze dwa inne podmioty – warszawska firma Aarlseff oraz wrocławskie przedsiębiorstwo Teco.
Zwycięska propozycja okazała się najniższa cenowo – GSG Industria oraz Blejkan wycenili realizację zadania na 4,4 mln zł. Oferta Aarlseff opiewała na 5,4 mln zł, a Teco na 7,4 mln zł. Warszawskie MPWiK na realizację projektu zamierza przeznaczyć nieco ponad 5,2 mln zł.
Modernizacja zostanie przeprowadzona metodą CIPP (Cured In Place Pipe). Odnowione zostaną m.in. przewody w zakresie średnic DN200–DN800 oraz doszczelnione czynne przyłącza i wbudowane na kanale przewietrzniki.
Zgodnie z dokumentacją przetargową w renowacji wykorzystane zostaną wykładziny niezawierające styrenu i związków kobaltu oraz rękawy filcowe z włókna poliestrowego. Sztywność obwodowa rękawów nie może być mniejsza niż 2 kN/m2 dla dróg gminnych i wewnętrznych oraz 4 kN/m2 dla dróg powiatowych, a redukcja średnicy kanału po renowacji nie może być większa niż 8%.
Celem inwestycji jest poprawa hydraulicznych warunków przepływu, zmniejszenie oporów oraz podniesienie sprawności hydraulicznej kanałów, a co za tym idzie, obniżenie kosztów eksploatacyjnych.
Komentarze (0)