Przystanki z zielenią, klimatyzacją i ogrzewaniem. Oto plany Chełma. Skąd miasto ma na to fundusze?

Przystanki z zielenią, klimatyzacją i ogrzewaniem. Oto plany Chełma. Skąd miasto ma na to fundusze?
MŁ/PAP
03.06.2022, o godz. 11:29
czas czytania: około 3 minut
0

Kolejne 2 mln zł z UE otrzymał Chełm (Lubelskie) na stworzenie niskoemisyjnego transportu w mieście. Środki te zostaną przeznaczone na przebudowę przystanków autobusowych. Łączny koszt projektu, który ma ograniczyć negatywny wpływ transportu na środowisko, wynosi 26 mln zł.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski i prezydent Chełma Jakub Banaszek podpisali w czwartek w Lublinie aneks do umowy na realizację projektu „Budowa niskoemisyjnego transportu w Chełmskim Obszarze Funkcjonalnym”. Dofinansowanie unijne wzrosło o ponad 2 mln zł.

Przystanki z zielenią, klimatyzacją i ogrzewaniem

– Dzięki tym zmianom uda się wymienić większość miejskich przystanków na nowoczesne, z elektronicznymi tablicami, czyli jest to bardzo duża zmiana jakościowa, jeśli chodzi o transport publiczny w Chełmie. Cieszymy się, że otrzymaliśmy te środki. Łączny koszt tej inwestycji wyniesie ok. 6 mln zł – powiedział prezydent Chełma. Dodał, że przewidziane są także przystanki z roślinnością oraz klimatyzowane i ogrzewane.

Ograniczanie negatywnego wpływu transportu zbiorowego na środowisko

Projekt opiewa w sumie na około 26 mln zł, z czego blisko 19 mln zł pochodzi z Unii Europejskiej. Jego celem jest przede wszystkim ograniczanie negatywnego wpływu transportu zbiorowego na środowisko, a także polepszenie warunków życia mieszkańców. – Pod względem komunikacji miejskiej Chełm był lata do tyłu w porównaniu chociażby innych miast. Nie mówię tylko o taborze, ale też o przystankach czy siatce połączeń. Dzięki tym środkom, które urząd marszałkowski nam przekazał, krok po kroku możemy to zmieniać. Już jeżdżą pierwsze niskoemisyjne autobusy – zaznaczył Jakub Banaszek.

Do tej pory powstał także jeden węzeł przesiadkowy przy ul. Kolejowej oraz 12 km ścieżek rowerowych i pieszo-rowerowych, m.in. wzdłuż dalszej części ul. Hrubieszowskiej aż do wschodnich granic miasta, gdzie połączy się z trasą biegnącą do Kamienia.

– Od kilku lat Chełm dynamicznie się rozwija. Już wkrótce mieszkańcy miasta będą mogli korzystać z niskoemisyjnego transportu, nowoczesnych przystanków czy ścieżek rowerowych. Inwestycje te nie byłyby możliwe, gdyby nie środki europejskie – zaznaczył marszałek województwa lubelskiego.

Powstanie system roweru miejskiego

W ramach projektu powstanie także system roweru miejskiego, tj. wypożyczalnia rowerów miejskich i gminnych. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji 180 jednośladów. Łącznie zostanie oddanych 17 stacji wypożyczania rowerów. Oprócz klasycznych rowerów, z których część będzie posiadała foteliki dla dzieci, dostępne mają być także pojazdy cargo i tandemy.

 

 


Komunikacja miejska alternatywą dla ruchu samochodowego

[konferencja on-line już 23 czerwca]

Dla pracowników samorządu terytorialnego udział w konferencji jest bezpłatny!

 

  • Zasady organizacji i finansowania komunikacji miejskiej
  • Elektromobilność w komunikacji miejskiej (rozwój rynku, trendy, infrastruktura e-bus)
  • Strefy czystego transportu i konsekwencje ich wprowadzania
  • Studia przypadków: doświadczenia Warszawy, Krakowa, Białegostoku i Gdańska związane z organizacją komunikacji miejskiej
  • Konsultacje społeczne w zakresie komunikacji miejskiej
  • Badania ruchu

to tylko wybrane zagadnienia jakie poruszą zaproszeni do współpracy eksperci i praktycy z obszaru transportu publicznego podczas konferencji 23 czerwca, która odbędzie się on-line.

Szczegóły, program i formularz rejestracji na stronie komunikacja.abrys.pl

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024