Cicha rewolucja rowerowa w polskich miastach trwa i bez wątpienia będzie postępowała. Może inwestycje w ścieżki rowerowe nie są już tak spektakularne i intensywne jak kilka lat temu, jednak tworzenie miast dla ruchu rowerowego staje się wymaganą normą.
Rozpoczął się kolejny sezon Kieleckiego Roweru Miejskiego. Do dyspozycji mieszkańców stolicy regionu świętokrzyskiego jest 300 jednośladów, a w weekend (15-16 marca) ich wypożyczenie kosztuje symboliczną złotówkę.
Mieszkańcy Łodzi i turyści w tym roku będą mogli korzystać z 1350 rowerów miejskich dostępnych na 150 stacjach oraz wirtualnych strefach zwrotu rozmieszczonych w całym mieście. Tegoroczny sezon Łódzkiego Roweru Publicznego ruszy 1 kwietnia i potrwa do końca listopada.
Po zimowej przerwie na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii znów dostępnych jest 7 tys. Metrorowerów – przekazała we wtorek Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) w mediach społecznościowych. Przez trzy zimowe miesiące ich liczba w terenie była ograniczona o połowę.
1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service.