Upowszechnienie się samochodu jako podstawowego środka transportu stanowi jeden z najważniejszych czynników kształtujących współcześnie tereny zurbanizowane. Niespotykana wcześniej na tę skalę mobilność odciska swoje piętno na sposobie użytkowania i rozwijania miast. To także wyzwanie dla urbanistów.
Zasady organizacji i finansowania komunikacji miejskiej, elektromobilność w komunikacji miejskiej (rozwój rynku, trendy, infrastruktura e-bus), strefy czystego transportu i konsekwencje ich wprowadzania, studia przypadków: doświadczenia Warszawy, Krakowa i Białegostoku związane z organizacją komunikacji miejskiej, konsultacje społeczne w zakresie transportu publicznego - będą tematami konferencji Komunikacja miejska jako alternatywa dla ruchu samochodowego, która odbędzie się już 23 czerwca on-line.
Kolejne 2 mln zł z UE otrzymał Chełm (Lubelskie) na stworzenie niskoemisyjnego transportu w mieście. Środki te zostaną przeznaczone na przebudowę przystanków autobusowych. Łączny koszt projektu, który ma ograniczyć negatywny wpływ transportu na środowisko, wynosi 26 mln zł.
Od następnego sezonu Miasto Poznań nie będzie dofinansowywało systemu rowerów miejskich – zapowiedział zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski. Wskazał, że jeżeli w przyszłym roku rowery wrócą, to pod warunkiem, że firmy będą prowadzić w pełni komercyjną działalność.
Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego w lutym br. na zlecenie firmy KROSS przez agencję Difference.