Kolejne 2 mln zł z UE otrzymał Chełm (Lubelskie) na stworzenie niskoemisyjnego transportu w mieście. Środki te zostaną przeznaczone na przebudowę przystanków autobusowych. Łączny koszt projektu, który ma ograniczyć negatywny wpływ transportu na środowisko, wynosi 26 mln zł.
Od następnego sezonu Miasto Poznań nie będzie dofinansowywało systemu rowerów miejskich – zapowiedział zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski. Wskazał, że jeżeli w przyszłym roku rowery wrócą, to pod warunkiem, że firmy będą prowadzić w pełni komercyjną działalność.
Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego w lutym br. na zlecenie firmy KROSS przez agencję Difference.
Wiślana Trasa Rowerowa może być niezwykłą atrakcją turystyki, nie tylko rowerowej, w Polsce. Wystarczy wziąć przykład z krajów Europy Zachodniej. Aby powtórzyć ich sukces, konieczne jest współdziałanie wielu samorządów wojewódzkich. The European Greenways Association zachęca do budowy tras rowerowych w dolinach rzecznych. Rzeki w dziejach ludzkości, gdy nie było jeszcze kolei i dróg, pełniły podstawową funkcję komunikacyjną. Obecnie pasy przybrzeżne rzek są doskonałymi korytarzami komunikacyjnymi dla stworzenia infrastruktury rowerowej ze względu na małe pochylenia i przewyższenia oraz niezależne prowadzenie od dróg samochodowych, z dala od spalin i hałasu. W miastach – z uwagi na to, że zazwyczaj rzeki przepływają przez ich centra i omijają wszelkie przeszkody terenowe – stanowią najczęściej bezkolizyjny korytarz łączący centrum z dzielnicami peryferyjnymi. Jak to się robi w Europie?
Wraz z nadejściem jesieni zakończył się w Katowicach sezon rowerowy – ostatni użytkownicy rowerów miejskich skorzystali z nich 1 listopada. W tym roku do systemu City by Bike dołączyło prawie 10 tysięcy nowych użytkowników. Łącznie z katowickiego systemu roweru miejskiego skorzystano ponad 130 tysięcy razy.