Wiślana Trasa Rowerowa może być niezwykłą atrakcją turystyki, nie tylko rowerowej, w Polsce. Wystarczy wziąć przykład z krajów Europy Zachodniej. Aby powtórzyć ich sukces, konieczne jest współdziałanie wielu samorządów wojewódzkich. The European Greenways Association zachęca do budowy tras rowerowych w dolinach rzecznych. Rzeki w dziejach ludzkości, gdy nie było jeszcze kolei i dróg, pełniły podstawową funkcję komunikacyjną. Obecnie pasy przybrzeżne rzek są doskonałymi korytarzami komunikacyjnymi dla stworzenia infrastruktury rowerowej ze względu na małe pochylenia i przewyższenia oraz niezależne prowadzenie od dróg samochodowych, z dala od spalin i hałasu. W miastach – z uwagi na to, że zazwyczaj rzeki przepływają przez ich centra i omijają wszelkie przeszkody terenowe – stanowią najczęściej bezkolizyjny korytarz łączący centrum z dzielnicami peryferyjnymi. Jak to się robi w Europie?
Wraz z nadejściem jesieni zakończył się w Katowicach sezon rowerowy – ostatni użytkownicy rowerów miejskich skorzystali z nich 1 listopada. W tym roku do systemu City by Bike dołączyło prawie 10 tysięcy nowych użytkowników. Łącznie z katowickiego systemu roweru miejskiego skorzystano ponad 130 tysięcy razy.
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie ogłosił przetarg na zakup 100 rowerów. Elektryczne pojazdy będą dostępne na parkingach Park&Ride dla wszystkich mieszkańców, którzy zarejestrują swoje konto w aplikacji mobilnej. Otwarcie ofert nastąpi 11 października, a czas dostawy to 50 dni od podpisania umowy.
Zarząd Nextbike Polska podjął decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego, którego celem jest umożliwienie dalszego funkcjonowania rowerów miejskich w Polsce - poinformowała we wtorek spółka. Dodano, że firmie zagraża niewypłacalność, co jest efektem koronawirusa.
Rowery Mevo znikną z ulic Trójmiasta na co najmniej kilka miesięcy. To efekt niedotrzymania umowy przez należącą do Nextbike spółkę.