Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Warszawa. 8 mln zł na ścieżkę rowerową

Warszawa. 8 mln zł na ścieżkę rowerową
Bartłomiej Leśniewski
25.05.2023, o godz. 8:40
czas czytania: około 2 minut
0

- Trasa rowerowa na Marszałkowskiej kosztuje nas 8 mln zł. Chociaż sama ścieżka to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych – to trzeba przebudować sygnalizację, przestawić latarnie, krawężniki, parkometry, zbudować miejsca parkingowe – ogłosił dyrektor ZDM i pełnomocnik rowerowy prezydenta Warszawy Łukasz Puchalski.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Pełnomocnik na zaimprowizowanej konferencji prasowej przedstawił rowerowe plany miasta.

Dlaczego tak drogo

Trasa wzdłuż Marszałkowskiej ma być gotowa do końca roku. Nie urwie się ona przy placu Bankowym. Jeszcze w tym roku ZDM planuje przetarg na kolejne odcinki drogi rowerowej wzdłuż Andersa, by połączyć centrum z siecią ścieżek na Żoliborzu. „Ta inwestycja, a także m.in. drogi przy al. Solidarności i na Rondzie Zesłańców Syberyjskich będą mogły być zrealizowane przy wsparciu pieniędzy z Unii Europejskiej” – czytamy w komunikacie warszawskiego magistratu.

– W najbliższych latach powstaną w Warszawie kolejne ciągi komunikacyjne ze wschodu na zachód i z północy na południe przechodzące przez centrum miasta – zapowiada Łukasz Puchalski.

Wyjaśniał też dlaczego zaplanowane związane z tym inwestycje są dość drogie. Do tej pory miasto koncentrowało się na trasach prowadzących do z osiedli do centrum, nie trafiając na poważniejsze przeszkody. Były one zatem relatywnie tanie.

„Teraz zaś większy nacisk kładzie na samo centrum – aby można było po nim wygodnie jeździć rowerem. Likwiduje też kluczowe “wąskie gardła” – krótkie odcinki, na których budowa infrastruktury rowerowej przynosi wielką zmianę jakościową. Już latem rowerzyści dostaną nową wygodną trasę przez plac Trzech Krzyży i Nowy Świat – wyjaśnia Urząd Miasta Warszawa.

Plany i rezultaty

Obecnie w Warszawie jest ponad 738 km tras rowerowych, niemal trzykrotnie więcej niż dekadę temu. Miasto buduje kolejne 30 km, a w przyszłym roku chce dobić do 800 km.

Warszawski Zarząd Dróg Miejskich działa nie tylko w centrum. Trwają przebudowy m.in.: ciągu ulic Rudnickiego-Podczaszyńskiego-Perzyńskiego na Bielanach, fragmentu ulicy Branickiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Przyczółkową w Wilanowie czy ulicy Kondratowicza między nowymi stacjami II linii metra na Targówku.

Niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Jana Kazimierza na Odolanach i poprzecznej ul. Ordona. W drugiej połowie roku zaplanowana jest budowa drogi dla rowerów na ul. Głębockiej, gdzie wraz z buspasem powstanie brakujący fragment infrastruktury rowerowej łączący Białołękę z II linią metra.

Równocześnie miasto szykuje kolejne inwestycje, by zgłosić je w konkursie na dofinansowanie ze środków unijnych. Na liście znajdują się tak ważne trasy jak ul. Andersa i Bonifraterska oraz al. Solidarności (od Okopowej do al. Jana Pawła II), które ułatwią dojazd do centrum z Żoliborza, Woli i Bemowa. Miasto chce też zakończyć z rowerowym absurdem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich, gdzie kluczowa trasa kończy się schodami.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024