Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Rozporządzenie wdrażające E-Taryfę wymaga dalszych prac

Rozporządzenie wdrażające E-Taryfę wymaga dalszych prac
PAP
23.11.2020, o godz. 10:05
czas czytania: około 2 minut
0

Opublikowane rozporządzenie wdrażające E-Taryfę oraz projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych wymagają dogłębnej analizy i konsultacji. Część zapisów budzi kontrowersje - uważa Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Pod koniec ubiegłego tygodnia opublikowano w Dzienniku Ustaw Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 13 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną.

Rozporządzenie wprowadza do polskiego prawa tzw. E-Taryfę, czyli nową taryfę dystrybucyjną adresowaną wyłącznie do operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

– To jeden z naczelnych postulatów “Białej Księgi Elektromobilności” PSPA. Taryfa, dostosowana do realiów rynku elektromobilności znajdującego się we wczesnej fazie rozwoju, ma korzystnie wpływać na dynamikę rozwoju ogólnodostępnej infrastruktury pojazdów elektrycznych w Polsce – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. – W tej chwili analizujemy czy projekt, będący efektem dialogu, jaki branża prowadziła z administracją od kwietnia 2019 r., spełnia te przesłanki.

20 listopada br. opublikowano także projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw, który modyfikuje ramy prawne funkcjonowania polskiego rynku e-mobility. Znalazły się tam rozwiązania postulowane przez polską branżę zrównoważonego transportu i zawarte “Białej Księdze Elektromobilności”. Mowa tu m.in. o przepisach ułatwiających instalację infrastruktury ładowania w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, zasadach ustanawiania stref czystego transportu, tworzeniu buspasów na drogach krajowych oraz wprowadzeniu definicję carsharingu i zachęt dla operatorów.

W projekcie wprowadza się definicję carsharingu i zachęty dla operatorów w postaci zwolnienia z opłat za parkowanie oraz możliwości poruszania się po buspasach. Samochody z carsharingu, oraz auta elektryczne i wodorowe będą mogły jeździć po buspasach do końca 2025 r.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 Kontrole odpadów samorządy (03.04-22.04.24)

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024