Wskutek awarii, do której doszło w nocy z 7 na 8 lutego br., pasażerowie korzystający z tramwajów, autobusów i trolejbusów Zarządu Transportu Metropolitalnego m.in. utracili dostęp do portalu pasażera oraz aplikacji Mobilny ŚKUP. W pojazdach przestały działać czytniki kart ŚKUP, a na przystankach – tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
Śląskie. Awaria systemu ŚKUP. Nie działają czytniki w autobusach, tramwajach i trolejbusach
Jak wyjaśnił, przywrócenie działania systemu to proces. – Powoli zmierzamy do jego końca. Dziś w ciągu dnia pasażerowie będą mogli zauważać działanie poszczególnych części systemu. Kiedy cały system będzie w pełni sprawny, poinformujemy o tym osobnym komunikatem – zasygnalizował przedstawiciel GZM.
Awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej
Jak zapewnił awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej – autobusy, tramwaje i trolejbusy jeździły w czasie awarii bez dodatkowych zakłóceń. Na czas jej trwania ZTM przygotował, dla pasażerów posługujących się kartami ŚKUP alternatywne sposoby zakupu i korzystania z biletów.
Informując w ub. tygodniu o przyczynie awarii systemu centralnego ŚKUP (“zewnętrzna, celowa ingerencja osób trzecich”), przedstawiciele Metropolii przekazali, że nic nie wskazuje, by w jej następstwie dane pasażerów zostały naruszone lub zagrożone. Wskazali też, że bezpieczne są pieniądze zgromadzone w elektronicznych portmonetkach kart ŚKUP.
GZM podała, że atak zgłoszono policji; powiadomiono również służby związane z bezpieczeństwem internetu i ochroną danych osobowych. Podjęto starania na rzecz przywrócenia systemu z kopii zapasowych – usunięcie awarii wymagało jednak czasochłonnych prac nad utworzeniem nowej, bezpiecznej infrastruktury informatycznej.
Komentarze (0)