Spółki komunalne i samorządy ze względu na pandemię koronawirusa przechodzą teraz prawdziwy test z komunikacji swoich firm. Rewolucją dla wielu z nich jest choćby wprowadzenie pracy zdalnej dla pracowników biurowych.
W specjalnym trybie trzeba także zmieniać polityki dotyczące kontaktów z klientami. Wiele z firm zdecydowało się na fizyczne oddzielenie pracowników od osób postronnych. Są też spółki, które, np. jak poznański Aquanet, kompletnie zawiesiły działanie biur obsługi klienta (BOK) i przeszły na wyłącznie zdalną komunikację z mieszkańcami.
Firmy komunalne zmieniają swoje strategie także jeśli chodzi o komunikację na stronach internetowych. W Internecie pojawiają się specjalne kolorowe belki czy wyskakujące okna informujące o działaniach przedsiębiorstw w walce z koronawirusem i związanych z tym nowych procedurach. Wiele samorządów uruchomiło specjalne serwisy poświęcone tylko i wyłącznie informacjom o pandemii.
Są miasta, które codziennie organizują transmisje on-line, w których prezydenci relacjonują na bieżąco działania podjęte w ramach walki z epidemią. W ten sposób komunikację prowadzi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. Z kolei na Facebooku Miasta Gdańsk znajdziemy grafiki i poradniki wideo dla mieszkańców informujące np. o odpowiednim zakładaniu i ściąganiu maseczek i rękawiczek.
Jak spółki komunalne powinny komunikować swoje działania w czasach epidemii? Dlaczego już dziś warto podejmować działania z zakresu edukacji ekologicznej? Więcej informacji będzie można uzyskać podczas webinarium “Edukacja ekologiczna: bezpieczna i skuteczna” już w piątek, 17 kwietnia.
Komentarze (0)