Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.
Chyba nie ma obecnie w świecie okołoprzyrodniczym drugiego takiego tematu, który z jednej strony jest tak bardzo bagatelizowany, a z drugiej generuje tak skrajne emocje. One, a także mity narastające wokół IGO nie pomagają w zrozumieniu tego, bardzo istotnego w kontekście kryzysu bioróżnorodności, zagadnienia.
Komunalne osady ściekowe (KOŚ) to odpady powstające w wyniku przetworzenia w oczyszczalniach ścieków komunalnych i innych o podobnym charakterze. Szczegółowa definicja KOŚ pochodzi z art. 3 ustawy o odpadach (t.j. DzU z 2023 r. poz. 1587 z 10 sierpnia 2023 r.), zgodnie z którą przez komunalne osady ściekowe rozumie się pochodzący z oczyszczalni ścieków osad z komór fermentacyjnych i innych instalacji służących do oczyszczania ścieków komunalnych oraz innych ścieków o składzie zbliżonym do składu ścieków komunalnych. Zgodnie z katalogiem odpadów dla komunalnych osadów ściekowych stosuje się kod 19 08 05 (Rozporządzenie Ministra Klimatu z 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów; DzU z 2020 r. poz. 10 z 3 stycznia 2020 r.).
W parze z postępem technologicznym oraz rozwijającą się w wielu dziedzinach wiedzą idzie sprawniejsze rozumienie otaczającego nas świata. Zaczynamy dostrzegać rzeczy wcześniej niedostrzegalne, rozumieć powiązania, które były wcześniej nierozumiane. Coraz sprawniej we właściwy sposób klasyfikujemy też rośliny, odnajdujemy ich pokrewieństwo, dzięki czemu łatwiej nam nimi zarządzać, chronić je, uprawiać czy hodować.
19 listopada 2024 r. uchwalono ustawę o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz ustawy o opłacie skarbowej. Ustawa weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
Od czasu ostatniej powodzi głośno mówi się w Polsce o konieczności poprawy gospodarki wodnej. Warto zatem wykorzystać obecny czas na poszukiwanie uporządkowanych i skutecznych sposobów zapobiegania oraz minimalizowania skutków klęsk żywiołowych poprzez realizację przemyślanych inwestycji z odpowiednim ich finansowaniem, czego podstawą jest m.in. właściwie skonstruowane prawo taryfowe. Pomocna w tym może być analiza rozwiązań stosowanych w innych państwach Europy.