“Jak popularny jest to środek transportu, pokazują dane z 36 liczników rozlokowanych w różnych częściach miasta – obok nich cykliści przejechali już w tym roku ponad 6,5 miliona razy” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Poznań.
Zapowiedź nowych inwestycji
– Trasa Solna to tylko jedna z wielu inwestycji w infrastrukturę rowerową Poznania w ostatnich latach. Obecnie trwają kolejne, jak budowa mostów Berdychowskich czy wiaduktów przy ulicach Lutyckiej i Golęcińskiej. W planach i projektowaniu jest między innymi kontynuacja budowy drogi dla rowerów wzdłuż Poznańskiego Szybkiego Tramwaju w stronę centrum, czy wydłużenie trasy kórnickiej na Franowo – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Dodaje, że widać wzajemną korelację pomiędzy nowymi trasami a wzrostem ruchu rowerowego. Wszędzie tam, gdzie powstawały nowe odcinki dla jednośladów, następował znaczący wzrost ruchu. – Tak było zarówno na ul. Grunwaldzkiej, gdzie można przejechać od ronda Skubiszewskiego do ul. Roosevelta, trasie wzdłuż tramwaju na Naramowice, czy chociażby wzdłuż tramwaju prowadzącego od Warty na os. Lecha. Dlatego wraz z rosnącą liczbą mieszkańców korzystających na co dzień z roweru, chcemy w kolejnych 5 latach obecnej kadencji jeszcze mocniej skupić się na budowie nowych dróg rowerowych – mówi wiceprezydent Poznania.
Pasy i kontraruchy
Z danych z czerwca wynika, że długość przeznaczonej dla rowerzystów infrastruktury wynosi 409,5 km. Składają się na to: drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów, kontrapasy, kontraruchy, buspasy z dopuszczonym ruchem rowerowym, pasy rowerowe, ale także aleje parkowe, po których można poruszać się jednośladem.
Dobry plan rozwoju sieci rowerowej, standardy budowy dróg rowerowych zapewniające ich wysoką jakość oraz realizacja inwestycji w kluczowe trasy rowerowe – wszystko to powoduje, że z roku na roku coraz więcej mieszkańców Poznania korzysta z roweru w codziennych podróżach – do pracy, szkoły czy na zakupy. “Mieszkańcy wybierający rower przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2, smogu i hałasu. Dlatego konsekwentnie rozbudowywana jest sieć tras rowerowych w stolicy Wielkopolski” – czytamy w komunikacie władz Poznanie.
Poznań ma jeden z najwyższych w Polsce zmierzony udział podróży rowerem. Ostatnie oficjalne dane pochodzą z 2018 r. i wówczas było to 8%. Od tego czasu znacznie się on jednak zwiększył. Na podstawie danych z liczników rowerowych można oszacować, że ruch ten przekroczył już 10% wszystkich podróży po mieście.
Komentarze (0)