1 / 5

Celem projektu eRoadArlanda jest uniezależnienie transportu od paliw kopalnych. Moc ładowania jest czterokrotnie wyższa niż w przypadku szybkich ładowarek aut elektrycznych.

W Szwecji oddano do użytku drogę umożliwiającą ładowanie samochodów użytkowych i osobowych podczas jazdy. eRoadArlanda pozwoli na elektryfikację istniejących dróg publicznych i pomoże stworzyć w przyszłości transport drogowy bez paliw kopalnych.

– Jednym z najważniejszych problemów naszych czasów jest kwestia, jak sprawić, aby transport drogowy bez paliw kopalnych stał się rzeczywistością. Mamy teraz rozwiązanie, które to umożliwi, co jest niesamowite. Szwecja jest w czołówce tej technologii, którą mamy nadzieję wprowadzić w innych częściach kraju i na świecie – mówi Hans Säll, przewodniczący konsorcjum eRoadArlanda i dyrektor ds. Rozwoju działalności w NCC.

CCJ 300 x 250

– Ważne jest, aby inteligentny transport drogowy był wdrażany w Szwecji. Dlatego szwedzki Zarząd Transportu wspiera innowacyjne projekty rozwojowe, które przyczyniają się do długoterminowych, zrównoważonych rozwiązań – mówi Lena Erixon, dyrektor generalny szwedzkiej administracji transportowej.

Szyny elektryczne zainstalowano wzdłuż drogi publicznej 893, między terminalem Arlanda Cargo i obszarem logistycznym Rosersberg niedaleko Sztokholmu. Pojazdy mogą być zasilane na obszarze około dwóch kilometrów. Samochody zasilane są poprzez przeniesienie energii z szyny na drodze do auta poprzez ruchome ramię.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj