Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Tramobus w Osztynie?

Tramobus w Osztynie?
13.05.2009, o godz. 10:22
czas czytania: około 2 minut
0

Przedstawiciele firmy Translohr zaprezentowali w Olsztynie wdrożony we włoskiej Padwie i francuskim Clermont-Ferrand system tramwaju poruszającego się na kołach samochodowych. Jest to jedno z alternatywnych rozwiązań dla komunikacji miejskiej obecnie funkcjonującej w Olsztynie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Jak poinformował dyrektor handlowy Translohr w Europie Rulian Ruse, system tramobusów typu Translohr jest alternatywnym rozwiązaniem dla tramwaju klasycznego. Z powodzeniem pojazdy te funkcjonują we włoskiej Padwie czy francuskim Clermont-Ferrand. Do grona zwolenników tego systemu dołączają kolejne miasta europejskiej, jak Wenecja, Paryż czy l'Aquila.

W  Polsce oprócz Olsztyna Kraków i Płock zainteresowane są budową nowoczesnych linii tramwajowych. Zaletami najczęściej wymienianymi przez Gorges’a Kuta i Andrzeja Piliszka przedstawicieli firmy Listel reprezentującej Translohra w Polsce są: niższe koszty eksploatacji pojazdów, niższe koszty inwestycyjne budowy infrastruktury, jak również rozwiązania techniczne.

Transhlor jest lekkim tramwajem miejskim nowej generacji. Posiada wszystkie cechy nowoczesnego pojazdu szynowego. Jego atutami są: duża pojemność w zależności od typu nawet do 358 osób, wyposażenie w kabiny maszynistów w obu kierunkach, co nie wymaga budowy pętli na terminalach końcowych, zawieszenie niskopodłogowe, zasilanie trakcją elektryczną, prowadzenie pojazdu za pomocą jednej szyny.

Może także przejechać ok. 0,5 kilometra bez zasilania – na akumulatorach ze złożonym pantografem. Mimo, ze jest to pojazd szynowy, jego zaletą jest cicha jazda oraz niewielki promień skrętu porównywalny do samochodów osobowych. Translohr pokonuje również wzniesienia do 13%, gdzie klasyczne tramwaje pokonują wzniesienia 7%.

Wymieniając atrybuty tramobusu Francuzi zaznaczyli, że wypełnia on wysokie standardy bezpieczeństwa – wyższe niż tradycyjne tramwaje – m. in. lepsza przyczepność i hamowanie. I tu także według inżynierów francuskich korzystniej wypada Translohr. Ważną cechą nowoczesnego tramwaju jest dostosowanie pojazdu dla potrzeb osób niepełnosprawnych i zastosowanie nowoczesnej technologii, to m.in. brak drgań i wibracji przenoszonych na konstrukcje budynków usytuowanych wzdłuż torowiska.

źródło: olsztyn.eu

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024