Reklama

ad1a KUBOTA [17.05-16.06.24]

W Gdańsku powstała zielona strefa rekreacyjna

W Gdańsku powstała zielona strefa rekreacyjna
jw
14.06.2019, o godz. 10:54
czas czytania: około 2 minut
0

Zielony pokój, platformy rekreacyjne i piękne kwiaty. Zielona strefa rekreacyjna na upamiętnić polską historię i wpisać się w tożsamość Gdańska. Pomysł utworzenia na Ołowiance zielonej strefy rekreacyjnej powstał w Biurze Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta Urzędu Miejskiego.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1B KUBOTA [17.05-16.06.24]

Łączna powierzchnia zielonej strefy to około 400 m.kw. To ogród typu pop up garden, w którym mocno zaakcentowano kwestie ekologiczne – zarówno na poziomie koncepcji, jak i w technologii wykonania obiektu. Cała konstrukcja została wykonana z naturalnego drewna modrzewiowego i osadzona na konstrukcji z palet. Zastosowanie tworzyw sztucznych zostało ograniczone do minimum, w myśl prowadzonej przez miasto kampanii „Gdańsk bez plastiku”.

Na bosaka po ogrodzie

Ogród składa się z „zielonego pokoju” – wydzielonego grabowym żywopłotem oraz wypełnionego kwiatami w chłodnych barwach (biel, błękit, fiolet), jak i dwóch platform rekreacyjnych wypełnionych trawnikiem i piaskiem, z rabatami kwiatowymi w ciepłych barwach (żółty, czerwony).

– Zachęcamy do zwolnienia i przyjrzenia się kształtom zgromadzonych tu kwiatów, do zdjęcia butów i wejścia boso na trawę lub piasek, do refleksji o roli zieleni w mieście. Tą instalacją podkreślamy użytkowy i rekreacyjny charakter zieleni miejskiej a jednocześnie zwracamy uwagę na potrzebę ochrony i zrównoważonego rozwoju – zaznacza Dariusz Wołodźko z UM Gdańsk.

Zieleń upamiętnia historię

Ogród, przygotowany we współpracy z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi, stanowi także element obchodów rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 r. – stąd między innymi wybór lokalizacji przy Filharmonii Bałtyckiej. Będzie można z niego korzystać do 23 sierpnia 2019 r. Po demontażu elementy instalacji zostaną wykorzystane do upiększenia wybranego terenu zieleni miejskiej w Gdańsku.

– Zielona Marka Miasta Gdańska jest ważnym elementem tożsamości naszego miasta. Realizujemy szereg działań o charakterze edukacyjnym, poprzez które zachęcamy mieszkańców do aktywnego włączenia się zazielenianie swojego najbliższego otoczenia m.in. poprzez zachęcanie do udziału w konkursie na najpiękniejszy gdański balkon i przedogródek, składanie zielonych projektów w budżecie obywatelskim czy promowanie łąk kwietnych jako ważnego elementu zielonej infrastruktury miasta – dodaje Wołodźko.

 

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

Ad3b IT W ZIELENI [17.04-25.06.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 NIEBEZPIECZNE [31.05-17.07.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Zieleń miejska
css.php
Copyright © 2024