Rejonowe Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tychach Spółka Akcyjna udostępniło innowacyjny, bezpłatny system zawiadamiania mieszkańców. Dzięki niemu wszyscy zainteresowani dowiedzą się więcej o awarii lub zakłóceń w dostawie wody za pomocą systemu informacyjnego SMS.
SMS powiadomi o awarii
Jak tłumaczą przedstawiciele Rejonowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Tychach z systemu mogą korzystać wszyscy mieszkańcy, a nie tylko Ci, którzy posiadają podpisaną umowę o dostarczanie wody z RPWiK Tychy S.A. Wiadomości SMS dostaną też Ci, którzy mieszkają w budynkach wielolokalowych. Aby uruchomić usługę informującą o przerwie w dostawie wody najpierw trzeba skorzystać z interaktywnego formularza znajdującego się na stronie RPWiK Tychy S.A.
W kierunku rozwiązań smart
Zdaniem ekspertów Tychy należą do czołówki polskich miast, które doskonale potrafią komunikować się z mieszkańcami i odpowiadać na ich oczekiwania. Miasto kładzie duży nacisk na stworzenie przestrzeni, w której mieszkańcy spędzą swój wolny czas i będą czuć się komfortowo. Jednym z przykładów są inwestycje w rozwój komunikacji miejskiej, która ma być nie tylko szybka i sprawna, ale też nowoczesna.
Przykładowo aby kupić 50 nowych autobusów, mikrobusów, trolejbusów i elektrobusów miasto złożono wniosek o dofinansowanie warte ponad 170 mln zł. Tychy otrzymały też 60 mln zł grantu na inteligentny system zarządzania i sterowania ruchem (ITS). Projektem objęto aż 40 tyskich skrzyżowań. Na ulicach pojawią się m.in. stacje pomiarowe warunków atmosferycznych, stacje pomiaru zanieczyszczeń i pomiaru hałasu. Ponadto pojawią się dynamiczne tablice parkingowe, które wskażą poziom zapełnienia parkingów.
Innowacją jest też stworzenie miejskiej Mediateki z salą koncernową. Biblioteka na miarę XXI w. w dużej części opiera się na multimediach. Ponadto Tychy jako jedno z pierwszych miast wprowadziło sieć infokiosków w pobliżu przystanków oraz hotspotów, czyli specjalnych punktów umożliwiających darmowe połączenie z internetem. Mieszkańcy mają też dostęp do elektronicznej rekrutacji do szkół i przedszkoli, internetowego katalogu miejskich bibliotek, kontaktu drogą elektroniczną z Urzędem Miasta czy darmowego internetu w autobusach.
Komentarze (0)