Samowystarczalność energetyczna dzięki instalacji OZE
– Inne autostrady także zabiegają o poszerzenie, m.in. A4 między Krakowem a Katowicami oraz na odcinku dolnośląskim i opolskim. Mam nadzieję, że rozbudowa autostrady A2 będzie dobrym przykładem nie tylko usprawnienia transportu i komunikacji, ale także zastosowania odnawialnych źródeł energii – podkreślił.
Minister poinformował, że koszt rozbudowy A2 jest szacowany na ok. 2,2 mld zł. Inwestycja ma być zakończona do 2028 roku.
Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ – po trzy pasy ruchu. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2).
Prace w tłoku komunikacyjnym
Według GDDKiA, rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań, bo wszystkie prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu pojazdów. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej organizacji ruchu, w ramach której przez cały czas trwania budowy dla każdego z kierunków mają być dostępne po dwa pasy.
Wybudowana przed ponad dekadą trasa między Łodzią i Warszawą jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Średni ruch dobowy między tymi miastami waha się od ponad 50 tys. do blisko 100 tys. pojazdów, w przyszłości ruch najprawdopodobniej jeszcze się zwiększy w związku z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Komentarze (0)