Zakończył się konkurs na nowe logo warszawskiego transportu publicznego. Do stołecznego urzędu miasta wpłynęło aż 189 prac. W finale znalazło się pięć z nich. Zwycięzcę wybrało jury złożone z przedstawicieli miasta, warszawskiego ZTM oraz profesjonalnych grafików.
Główną nagrodę – 70 tys. zł zdobył projekt firmy Type2. Jury swój wybór argumentowało tym, że doskonale identyfikuje on „warszawskość” komunikacji miejskiej i poszczególnych elementów całego systemu. – Choć nawiązuje do tradycji to jednocześnie jest szalenie nowoczesny i bardzo długo się nie zestarzeje – stwierdzili jurorzy.
– To piękny projekt, który pojawi się stopniowo na wszystkich rozproszonych dotychczas elementach – pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Co ułatwi pasażerom identyfikację i korzystanie z naszej komunikacji – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta Warszawy.
Obecnie w warszawskiej przestrzeni miejskiej funkcjonuje wiele różnych znaków graficznych dotyczących transportu, m.in. logotypy Zarządu Transportu Miejskiego, symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, herb Warszawy oraz logotypy poszczególnych spółek transportowych. Teraz zastąpi je jeden unifikujący znak – zapowiadają urzędnicy.
Komentarze (0)