Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Więcej pieniędzy na komunikację miejską na Śląsku

Więcej pieniędzy na komunikację miejską na Śląsku
28.03.2023, o godz. 12:28
czas czytania: około 2 minut
0

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zwiększyła w tegorocznym budżecie nakłady na komunikację autobusową o ponad 10 mln zł. Wynika to ze zwiększenia maksymalnego poziomu waloryzacji stawek dla przewoźników - poinformowała przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Zgromadzenie GZM przyjęło zmiany w tegorocznym budżecie i wieloletniej prognozie finansowej, dotyczące nakładów na komunikację autobusową. Zdecydowano, że wydatki na ten cel w tym roku będą wyższe o ponad 10 mln zł, natomiast zmiana w wieloletniej prognozie obejmuje zwiększenie nakładów w latach 2023-32 łącznie o ok. 210 mln zł.

Zwiększenie stawek

Jak wyjaśnił przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, zmiany wynikają z konieczności zabezpieczenia środków na zadania dot. przewozów autobusowych, w konsekwencji zwiększenia maksymalnego poziomu waloryzacji stawek jednostkowych za wozokilometr z 10 proc. na 20 proc. u operatorów świadczących usługi przewozowe na obszarze GZM.

– Związane jest to z istotną zmianą cen materiałów i kosztów związanych z realizacją zamówienia publicznego po wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie – wskazał Karolczak.

Budżet

W przyjętej w grudniu ub. roku wieloletniej prognozie finansowej GZM uściślono m.in., że wśród wydatków na 2023 r. finansowanie realizacji przewozów autobusowych mieści się w limicie 809,9 mln zł; odrębna kwota 209,1 mln zł finansuje uruchamianie tzw. autobusowych linii metropolitalnych.

Po poniedziałkowych zmianach limit finansowania realizacji przewozów autobusowych w tym roku wzrósł do 820 mln zł, a limit uruchamiania metrolinii – do 209,6 mln zł.

W budżecie i wieloletniej prognozie zgromadzenie GZM zmniejszyło też tegoroczne nakłady na przedsięwzięcie “System Transport GZM” (ma to być nowy system obsługujący płatności za przejazdy komunikacją) i zwiększyło nakłady na przedsięwzięcia “Utrzymanie Systemu ŚKUP” (stary system płatności w komunikacji) oraz “Integracja systemu ŚKUP z infrastrukturą tyską”.

Jak wyjaśniono, zmiany spowodowane są koniecznością zabezpieczenia środków na utrzymanie ciągłości działania dotychczasowego systemu Śląska Karta Usług Publicznych, która wynika z opóźnienia wdrożenia nowego Systemu Transport GZM i pociąga za sobą ryzyko braku dostępności do systemu obsługującego pobieranie opłat za przejazdy transportem publicznym.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024