Ruszyło postępowanie przetargowe na zakup ponad 200 niskopodłogowych tramwajów dla Warszawy. W ciągu najbliższych kilku lat w Warszawie powstanie około 30 kilometrów nowej sieci tramwajowej. M.in. na te trasy zostaną skierowane nowe, niskopodłogowe i klimatyzowane tramwaje.

– Poprawiamy dostępność, ale także jakość usług warszawskiej komunikacji miejskiej. Jednym z elementów tych działań jest zakup taboru. Dziś ogłaszamy postępowanie, dzięki któremu w stolicy pojawi się nawet 213 niskopodłogowych tramwajów. Dzięki temu z torów znikną kolejne składy wysokopodłogowych wagonów, a także możliwe będzie uruchomienie nowych, już projektowanych i budowanych odcinków tras tramwajowych – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Zamówienie obejmuje zakup łącznie 213 tramwajów – 123 w zamówieniu podstawowym oraz 90 w ramach opcji. Ze względu na różne potrzeby przewozowe pojazdy będą w różnych konfiguracjach – o różnej długości, w wersji jedno- i dwukierunkowej. Wszystkie pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w: monitoring, system multimedialnej informacji pasażerskiej, a także zasobniki energii.

Szacunkowa wartość tego zamówienia to blisko 1,9 mld zł. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy europejskich. Nowo zakupione tramwaje będą obsługiwać między innymi nowe trasy, których wkrótce powstanie około 30 kilometrów – do Wilanowa, na Gocław i na ul. Kasprzaka.

Pojadą także po istniejących trasach. Pierwsze wagony w ramach zamówienia podstawowego powinny zostać dostarczone do końca października 2022 r., a w ramach opcji do końca października 2023 r. Dostawy tramwajów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy.

Oprócz ceny w postępowaniu oceniane będą m.in. zużycie energii, zaoferowane rozwiązania techniczne i okres gwarancji. Oferty w postępowaniu można składać do 25 października 2018 roku.

Tramwaje Warszawskie mają teraz 526 tramwajów i składów tramwajowych. 311 tramwajów, czyli ok. 60 proc. to nowoczesne pojazdy niskopodłogowe, pozostałe to 215 klasycznych tramwajów używanych w składach i pojedynczo. Warszawa jest liderem w Polsce pod względem liczby zakupionych nowych tramwajów niskopodłogowych. Ostatni duży kontrakt na dostawę 186 tramwajów typu Swing o wartości 1,5 mld zł podpisany został w 2009 r. i był on jednym z największych tego typu w Europie. Kolejne 80 tramwajów niskopodłogowych Jazz powiększyło flotę Tramwajów Warszawskich w 2014 i w 2105 r.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj