Wrocław. Budowa i modernizacja elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej

Wrocław. Budowa i modernizacja elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej
Cza
29.12.2022, o godz. 8:15
czas czytania: około 2 minut
0

Budowa oraz modernizacja elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej we Wrocławiu na potrzeby rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. To efekt umowy między NFOŚiGW a Tauron Dystrybucja.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Inwestycja warta blisko 26 mln zł zostanie dofinansowana ze środków Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Kwota dotacji wynosi blisko 15,5 mln zł. – Rozwój sieci dystrybucyjnych i przesyłowych jest kluczowy. Dlatego Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził jego plan. Na rozbudowę infrastruktury elektroenergetycznej zostaną wydane 52 mld zł, a w najbliższych latach chcemy te nakłady zwiększyć – zaznacza Ireneusz Zyska, wiceminister klimatu i środowiska.

– Budowa oraz modernizacja elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej we Wrocławiu na potrzeby rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych to bardzo istotny projekt. Działania te mają pozytywny wpływ na bezpieczeństwo energetyczne dla Wrocławia, jak i jego okolic oraz na jakość życia jego mieszkańców. Podpisana umowa wpisuje się w szerszy plan przygotowania szerokiej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju, będący odpowiedzią na rosnący popyt na samochody elektryczne – mówi Artur Michalski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Energetyczna sieć

Projekt realizowany przez Tauron Dystrybucja obejmuje realizację dwóch zadań. Pierwsze to budowa linii kablowej na terenie miasta Wrocław. Celem inwestycji jest budowa elektroenergetycznej sieci (linii kablowej) 110 kV pomiędzy stacjami elektroenergetycznymi GPZ R-101 Walecznych a GPZ R-107 Kurkowa. Natomiast drugi to przyłączenie do sieci elektroenergetycznej istniejącego zakładu autobusowego przy ul. Obornickiej 131 we Wrocławiu, w którym planowana jest budowa systemu ładowania autobusów zeroemisyjnych oraz innych środków transportu. W pojazdach do napędu wykorzystywane są wyłącznie silniki, których cykl pracy nie powoduje emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych.

Potencjalne oszczędności

W wyniku realizacji projektu oszczędność energii wyniesie 346,00 MWh/rok a zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych CO2 zostanie ograniczone o 262,27289 Mg/rok. Dodatkowo realizacja projektu wpłynie pozytywnie na ograniczenie emisji: dwutlenku siarki, tlenków azotu, tlenku węgla a także pyłów PM10.

Warto podkreślić, że jest to pierwsza podpisana umowa z programu priorytetowego „Rozwój infrastruktury elektroenergetycznej na potrzeby rozwoju stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. Przewidywane jest zawarcie jeszcze czterech umów w przedmiotowym zakresie.

Termin zakończenia realizacji inwestycji przewidywany jest na marzec 2026 roku.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024