W trakcie przebudowy ulicy Łukasiewicza powstały trzy nowe ronda, ułożono też nową nawierzchnię, wybudowano prawo i lewoskręty na skrzyżowaniach. Ponadto, na całej długości ulicy powstały trasy pieszo-rowerowe i nowe oświetlenie. Co istotne, gruntownie przebudowano też miejscowy odcinek sieci kanalizacyjnej.
Nowa kanalizacja i kolektory
– Ważne jest to, że od podszewki zmodernizowaliśmy ponad 5 kilometrów najważniejszej drogi łączącej Płock z koncernem PKN Orlen – wyjaśnia Andrzej Nowakowski, prezydent Płocka. – Mało tego, zainstalowaliśmy tam rozdzieloną kanalizację. Wybudowaliśmy też nowe kolektory deszczowe.
Dodajmy, że ulica Łukasiewicza to główna droga dojazdowa z centrum Płocka do terenów przemysłowych na północy miasta. Wzdłuż niej mieszka kilkadziesiąt tysięcy osób, a codziennie pokonuje ją kilkanaście tysięcy samochodów.
30 milionów zł z budżetu państwa
Przebudowa ulicy Łukasiewicza w sumie trwała pięć lat. Kosztowała 107 mln złotych i była jedną z największych inwestycji drogowych w historii miasta.
– Kluczowe było wsparcie w wysokości 30 milionów złotych ze strony budżetu państwa i dzięki temu inwestycja mogła być w dość szybkim tempie zrealizowana – zaznaczyła Wioletta Kulpa, radna Rady Miasta Płocka.
Jak zapowiadają władze miasta, ostatnie kosmetyczne prace przy Łukasiewicza, m.in. nowe nasadzenia zrealizowane zostaną wiosną, gdy pozwolą na to warunki atmosferyczne.
Komentarze (0)