Umowę na nowe wyświetlacze podzielono na dwa segmenty. Jej część podstawowa obejmuje dostawę i montaż 88 wyświetlaczy. Przy czym, Tramwaje Warszawskie mogą też, w ciągu pół roku, skorzystać z opcji na dostawę i montaż kolejnych 13 tablic.
Zmiana nazw i gwarancja
Nowo podpisana umowa obejmuje również utrzymanie, obsługę serwisową i naprawy gwarancyjne. Przewidziano także możliwość zmiany napisów z nazwami przystanków, czyszczenie i mycie tablic oraz usuwanie usterek i awarii. Gwarancja obowiązywać będzie przez okres 7 lat.
Blisko 8 milionów zł netto
Montaż pierwszych 88 tablic rozpocznie się po 12 miesiącach od podpisania umowy. Wyświetlacze zostaną zamontowane w ciągu 15 miesięcy od jej podpisania.
Tablice zamontuje firma Dysten, a łączna kwota za realizację podstawowego zamówienia i jego opcji, wyniesie 7 mln 893 tys. zł netto.
161 nowych wyświetlaczy
Dodajmy, że do nowych wyświetlaczy, które zostaną zamontowane przy istniejących torach w stolicy, dojdzie kolejnych 60 zlokalizowanych w ciągu powstającej właśnie trasy do Wilanowa, wzdłuż ulic: Gagarina i Kasprzaka. Oznacza to, że okresie kilkunastu miesięcy stolica zyska o 161 wyświetlaczy więcej.
Integracja satelitarnych danych
Nowe tablice z informacjami dla pasażerów podłączone będą do sieci i wyświetlać będą odjazdy tramwajów w czasie rzeczywistym.
Tramwaje Warszawskie korzystają już z systemu, który wykorzystuje informacje z satelitarnych nadajników umieszczonych w pojazdach. System przetwarza dane, dzięki czemu można przewidzieć, za ile minut tramwaj podjedzie na przystanek.
E-papierowe rozkłady jazdy
Ponadto, w ramach modernizacji i rozwoju stołecznego systemu informacji zewnętrznej, w kilku miejscach w stolicy trwają też testy tzw. e-papierowych rozkładów jazdy. To pierwsze tego rodzaju rozkłady w Polsce z dynamiczną informacją, zintegrowaną z zaawansowanym systemem prognozującym dotarcie tramwajów w konkretne miejsca.
Pierwsze dwa e-papierowe rozkłady jazdy uruchomiono już na przystankach tramwajowych przy Muzeum Powstania Warszawskiego. Kolejne znalazły się w przy placu Zawiszy, stacji Metro Marymont i na przystanku Dworzec Gdański.
Każdy z nich składa się z dwóch części – na pierwszej znajduje się rozkład jazdy linii tramwajowych z godziną i minutą odjazdu kolejnego pojazdu. Przypomina on zwykłą wydrukowaną kartkę, które znajdują się na innych przystankach. Natomiast na drugiej części e-papierowego nośnika znajduje się dynamiczna informacja o tym, za ile minut rzeczywiście przyjedzie kolejny tramwaj.
Dodajmy, że e-papierowy rozkład jazdy wykorzystuje nowoczesną technologię, która w przeciwieństwie do obrazu tworzonego na wyświetlaczach ciekłokrystalicznych LCD, wygląda tak samo, niezależnie od kąta widzenia i oświetlenia. Obraz nie ulega też zakłóceniu podczas dotykania e-papierowej powierzchni.
Komentarze (0)