1 / 5

Na ulice Poznania wyjechał pierwszy z 37 niskopodłogowych, ekologicznych autobusów, jakie poznańskie MPK kupiło od firmy Solaris. Ich silniki spełniają bardzo restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Miasto kupi też 21 autobusów o napędzie elektrycznym.

Zakup autobusów to element strategii odnawiania taboru komunikacji miejskiej w Poznaniu. Stolica Wielkopolski ma ciągle jeden z najnowocześniejszych taborów komunikacji miejskiej w Polsce.

Na ulice tego miasta wyjeżdża właśnie 37 nowoczesnych niskopodłogowych, niskoemisyjnych, autobusów. Wkrótce pojawi się też 50 nowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma.

Eko lokator Gdansk 300 x 250

Autobusy Solaris najnowszej generacji weszły do seryjnej produkcji w połowie minionego roku, wyróżniają się designem i liczbą udogodnień. Jest w nich bardziej przestronna przestrzeń pasażerska i rozbudowany system informacji pasażerskiej.

Pojazdy dla Poznania zostały wyposażone w system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. W środku są także porty USB, dzięki którym można naładować urządzenia mobilne.

Umowa dotyczyła zakupu 19 pojazdów o długości 12 metrów oraz 18 autobusów przegubowych, 18-metrowych. Rozpoczęła się właśnie dostawa autobusów przegubowych, które przechodzą odbiory techniczne, a pierwszy z nich wyjechał dzisiaj na bardzo długą i obleganą przez pasażerów trasę linii 74 prowadzącą z Rataj na Piątkowo.

– Chcemy wycofać z naszej floty autobusowej najbardziej wyeksploatowane pojazdy. – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. – W zamian zapewniamy naszemu miastu 37 supernowoczesnych autobusów najnowszej generacji, które będą przyjazne dla jego mieszkańców. Silniki nowych autobusów spełniają bardzo restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6 i mają bardzo bogate wyposażenie przez co zapewniają wysoki komfort przejazdu.

Nowe pojazdy spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. Są niskopodłogowe, dostępne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, mają też system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Jest też klimatyzacja, system automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika oraz drzwi odskokowo-przesuwne, co gwarantuje szybsze i łatwiejsze wejście i wyjście pasażerów.

Zamontowano też energooszczędne oświetlenie w technologii LED, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LED dla ich lepszej widoczności, a także system rekuperacji, który sprawia, że autobusy są energooszczędne. Żeby zachęcić do jazdy środkami miejskiej komunikacji osoby niewidzące i niedowidzące, przyciski w pojazdach będą również w alfabecie Braila.

– Jesteśmy w Polsce jednym z liderów, jeśli chodzi o stosowanie nowych, proekologicznych rozwiązań – zauważa Tulibacki. – Dlatego kierujemy nasze zainteresowanie w stronę ekomobilności i zamierzamy zakupić zeroemisyjne autobusy elektryczne nowej generacji.

Źródło: MPK Poznań

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

1 Komentarz

  1. Wszystkie pojazdy MUSZĄ spełniać normę EURO 6 – takie jest prawo
    EURO 6 – Obowiązuje od 2014 roku Rozporządzenie Komisji (UE) nr 459/2012[2] dla lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych. W 2008 roku Parlament Europejski uchwalił normę Euro 6 i zaktualizował ją w 2012.
    KAŻDY ZAKUPIONY W 2014 I POŹNIEJ POJAZD MUSI SPEŁNIAC NORME EURO 6!!!

Skomentuj